دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹
چگونه زنان می‌توانند کسب و کارهای عالی خلق کنند و زندگی شادتری داشته باشند؟

کتاب کتاب «شرکتی به اندازه کافی بزرگ» کمک می‌کند تا کارآفرینان به جای آنکه در مورد کوچک نگه داشتن کسب و کارشان یا نه گفتن به انواع انتخاب‌های موجود پیش رویشان احساس ناراحتی و گناه بکنند، با دید روشنی که نسبت به اهدافشان پیدا می‌کنند در آرامش و صلح با خود مسیر انتخابی خود را به پیش ببرند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) کتاب «شرکتی به اندازه کافی بزرگ» با عنوان فرعی چگونه زنان می‌توانند کسب و کارهای عالی خلق کنند و زندگی شادتری داشته باشند نوشته آدلاید لنکستر و امی آبرامز به ترجمه کتایون طاهری رستمی منتشر شده است.

هنگامی که صحبت از کارآفرینی به میان می‌آید تنها یک مسئله باید در نظر گرفته شود، اینکه شما عاشق کارتان باشید. کسب و کارتان باید هم نیازهای شخصی و هم نیازهای شغلی شما را پوشش دهد و برایتان علاوه بر درآمد، رضایتمندی، نیز به ارمغان آورد.

کسب و کاری که در نظر دارید نباید موهوم و وحی گونه باشد؛ بلکه باید مسئله واضح و مشخص را در ذهن نمایان کند. اکنون در دنیای پر از بایدها و نبایدها در فضای کسب و کار جدیدمان داریم. اکثر کارآفرینان نمی‌دانند که می‌توانند کارهای خودشان را در راستای نیازهایشان، سلامتشان و زمانشان اولویت بندی کنند. آن‌ها نمی‌دانند که به راحتی می‌توانند به بعضی از امور کاری در کسب و کارشان نه بگویند و امور را طبق اولویت‌ به پیش ببرند.‌ آنها معتقدند موفقیت این گونه تعریف می‌شود که علی رغم هزینه‌های زیادی که در بردارد سریع‌تر عمل کنند و هر چه سریع‌تر کسب و کارشان را به رشد برسانند. در نتیجه این کارآفرینان مدام در مقابل خواسته‌های خودشان کوتاه می‌آیند. رسالت این کتاب در این راستاست که تمام این دیدگاه را عوض کند.
 
این کتاب کمک می‌کند تا کارآفرینان به جای آنکه در مورد کوچک نگه داشتن کسب و کارشان یا نه گفتن به انواع انتخاب‌های موجود پیش رویشان احساس ناراحتی و گناه بکنند، با دید روشنی که نسبت به اهدافشان پیدا می‌کنند در آرامش و صلح با خود مسیر انتخابی خود را به پیش ببرند.

بیش از صد نفر از کارآفرینان داستان خود را برای این کتاب به اشتراک گذاشتند تا به مخاطب در سفر کارآفرینی کمک کنند. این کتاب نوشته شده تا کمکی باشد برای کسانی که از کارآفرینی حرف می‌زنند تا به سوی رضایت شخصی حرکت کنند. کارآفرینی تنها یک تلاش و کوشش جهت رسیدن به شکوه و جلالی بزرگ و رسیدن به سطح سازمان‌های بسیار بزرگی مانند گوگل نیست، بلکه یک ابزار است؛ انتخابی است فردی و شغلی. راهی است برای طیف زیادی از انسان‌هایی که استعدادهای چندجانبه وسیعی دارند و اهداف گوناگونی را در سر می‌پرورانند. کار آفرینی می‌تواند انتخابی باشد برای هر کس.
 
این کتاب می‌تواند به مانند یک دعوت‌نامه تلقی شود که مخاطب را به پیشرو بودن و به تبدیل شدن به کارآفرینی که جرئت دارد کسب و کار خودش را مطابق با تعریف خودش از موفقیت گسترش دهد، دعوت کند.
 
کتایون طاهری رستمی مترجم این اثر نیز درباره این کتاب می‌نویسد: «به عقیده من این کتاب پر از الهام است. با بررسی مسیر فکری‌‌ای که زنان کارآفرین این کتاب طی کرده‌اند، می‌توان ده‌ها را  جدید برای خلق کسب‌وکارهای نوین پیدا کرد. این کتاب شما را فرا می‌خواند تا به رویای کارآفرینی با دید بازتر و عینی‌تر بنگرید و راهکاری مناسبی را پیش رویتان قرار می‌دهد تا در همه مراحل سفر کارآفرینی راحت تر و راضی‌تر باشید.
 
درست است که بازی کسب و کار بازی مردانه‌ای است اما زنان کارآفرین زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که موفق هستند و از راهی که انتخاب کردند احساس رضایت فردی می‌کنند، بدون اینکه در این مسیر مجبور به تغییر شخصیت زنانه خود شوند و لطافت فکری و فطری خود را نادیده بگیرند. سوال این است که این زنان چگونه و با چه انگیزه‌ای توانسته‌اند پا به دنیای کارآفرینی بگذارند و از نتیجه آن رضایت داشته باشند؟ پاسخ این سوالات به صورت مفصل در این کتاب بیان شده است.»
 
مخاطبان این کتاب سه دسته هستند. نخست کسانی که به دنبال راه‌اندازی کسب و کاری هستند که به چشم‌اندازشان در زندگی نزدیک باشد. کسانی که کار‌آفرین هستند و به دنبال ایجاد تغییر در کسب و کار فعلی‌شان هستند و مربیان کسب و کار که مایل‌اند با وجوه بیشتری از کارآفرینی آشنا باشند.
 
کتاب «شرکتی به اندازه کافی بزرگ» با عنوان فرعی چگونه زنان می‌توانند کسب و کارهای عالی خلق کنند و زندگی شادتری داشته باشند نوشته آدلاید لنکستر و امی آبرامز به ترجمه کتایون طاهری رستمی با شمارگان هزار نسخه در 408 صفحه به بهای 349 هزار ریال از سوی انتشارات گرایش تازه منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها