شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
باز هم «برادر من تویی»

«برادر من تویی» روایتی تاریخی با المان‌هایی پرکشش از کودکی تا شهادت حضرت عباس (ع)، به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، «برادر من تویی» اثری است از داوود امیریان است که از سوی انتشارات کتابستان معرفت به جاپ رسیده است. امیریان در این داستان دلاوری‌ها و شجاعت یکی از بزرگترین مردان تاریخ اسلام، عباس ابن علی برادر حسن، حسین و زینب کبری را به تصویر می‌کشد؛ عباس، شیرمردی که از نوجوانی پای در میدان نبرد علیه سپاه کفار و منافقین نهاد و معرفت، جنگاوری و رشادت خود را بارها و بارها به نمایش گذاشت.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

مولا علی (ع) به قدری رنجور شده بود که نمی‌توانست حتی در حالت نشسته نمازش را بخواند. عباس به‌قدری دلواپس پدر بود که در آن دو روز بدون خوردن حتی تکه‌ای نان، روزه گرفت. حتی می‌ترسید برای لحظه‌ای چشم‌هایش را ببندد که نکند پدر برود. در لحظات دلهره‌آور و طولانی که می‌گذشت، مولا علی (ع) لحظه به لحظه رنجورتر و بی‌حال‌تر می‌شد. چندین بار بغض عباس ترک برداشت. سر بر سینه پدر گذاشت و‌ های‌های گریه کرد. تنها دلخوشی‌اش در آن لحظات سخت، شنیدن صدای قلب پدر بود. قلبی که حالا کندتر و کندتر می‌تپید. در یکی از لحظاتی که مولا علی (ع) به هوش آمد، به عباس اشاره کرد گوشش را نزدیک کند. عباس نجوای آرام پدر را شنید که می‌گفت:
-پسرم، برادرانت را تنها مگذار. از حسن و حسین دست برندار. آن‌ها را بی‌یاور و تنها مگذار.
 
چاپ دوم کتاب «برادر من تویی» اثر داوود امیریان از سوی انتشارات کتابستان معرفت در 210 در سال 1397 به قیمت 21 هزار تومان روانه بازار کتاب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها