یکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
من کی هستم؟

کتاب «من کی هستم» حاصل سال‌ها دغدغه، تجربه شخصی و مطالعه است و سعی دارد آنچه را موجب توفیق و لذت حقیقیِ"من"در وجوه مادی و معنویِ زندگی می‌شود، در روندی منطقی و كاربردی ارائه کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب «من کی هستم» نوشته احمد مقصودیان به تازگی از سوی انتشارات آسمون ریسمون منتشر شده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «انسان به فتح هیمالیا می‌رود به اکتشاف اعماق اقیانوس می‌پردازد به ماه و مریخ سفر می‌کند و شگرف اینكه سرزمینی که تلاش نمی‌کند آنرا کشف کند، دنیای درون خود است!
در بسیاری از مواقع زندگی، این سؤال مهم و اساسی در ذهن همه انسان‌ها ایجاد می‌شود كه واقعاً من كی هستم؟! با چه هدفی آمدم؟! به كجا می‌روم؟! و... .

ولی اغلب جوابی سطحی و پاسخی غیر مستدل، انسان‌ها را در غفلت همیشگی رها می‌کند. خوشبختی و توفیق در هر بعد از ابعاد زندگی (ایمان، عشق، آرامش، شادابی، ثروت و...) بستگی به یك شروع خوب دارد حتی اگر در میانه راه هم متوجه این مهم شوید، راه اصولی این است كه پایه‌های شناخت و درك خود را دوباره از نو محكم كنید و البته هیچ‌وقت برای شروع دیر نیست. زمانی كه این موضوع را با تمام وجود دریابید و برای آن اقدام كنید، خداوند فرصت لازم برای موفقیت و بهره‌مندی از دستاوردهای آنرا در اختیار شما قرار می‌دهد.

به شما اطمینان می‌دهم، مطالعه این کتاب شمارا با دنیایی مواجه خواهد کرد که وجود و عملکرد آن برای شما ناشناخته و یا در خوش‌بینانه‌ترین حالت، نامفهوم بوده است و منجر به تغییر و تحول عمده و مفید در نگرش، هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی صحیح و دستیابی به اهداف متعالی زندگی شما می‌شود.

قدم نهادن انسان در مسیر شناخت و ابعاد وجودی‌اش موجب می‌شود تا اندیشه بر ستون‌هایی از باور قلبی استوار گردد که فهم معنی و فلسفه زندگی را هموارتر می‌کند و این‌چنین جریانی از شكوفایی، موفقیت، ثروت و سعادت واقعی و ابدی در زندگی شخص وضوح می‌یابد.

دانش یا آگاهی شناخت"من"با تمام ابعادش از پیش وجود داشته است همان‌طور كه دانش ساخت هواپیما از ابتدا بوده است. برادران رایت تنها وارد عرصه‌ای شدند كه موجب درک و به‌کارگیری آن شد و آنرا در اختیار بشریت قراردادند. ما همیشه قادر به این معرفت بوده‌ایم و از طریق خواستن، مطالعه و تعمق به آن دست می‌یابیم.
افراد به‌طورمعمول زمان‌هایی با پوچی و بی‌هویتی یا سردرگمی نسبت به مفهوم"من"در زندگی مواجه می‌شوند و اگر اشتباه نكنند! همان مواقع شکوفه‌ رشد، بلوغ و هدفمندی در وجودشان در حال جوانه زدن است، می‌خواهد بداند"من"كی هستم؟! این ارزشمندترین پرسش زندگی انسان است و خداوند بدین‌گونه"من"را در مسیر هدایت قرار می‌دهد.

حركت در مسیر شناخت"من"پایانی است برای تمام نگرانی‌ها، دلهره‌ها، اضطراب‌ها، ترس‌ها و وسوسه‌ها و آغازی است برای به آغوش گرفتن سلامتی، خوشبختی و شکوه زندگی.

کم‌کم در این راه قدر و ارزش"من"برایت نمایان می‌شود، دیگر هیچ موهبتی را برتر از وجود"من"نمی‌بینی، با"من"دوستی یگانه می‌شوی، دنیایت را مملو از شگفتی و اعجاز می‌بینی و زندگی‌ات به تحسین‌برانگیزترین موسیقی‌ای تبدیل می‌شود که هر نت آن"تو"را تا بی‌نهایت به وجد می‌آورد.
 
اگر در زندگی به سطحی از آگاهی رسیده‌اید که می‌خواهید بدانید: "من"کی هستم؟ برای چه به دنیا آمده‌ام و رسالتم چیست؟ چه ابعاد و اهدافی دارد؟ با چه نگرشی به‌سوی سعادت، خوشبختی، آرامش و ثروت واقعی رهنمون می‌شوم؟ باید بدانید كه جهت زندگی شما به سمت هدفمندی تغییریافته است و به دلیل بلوغ فكری آنرا فراتر از وقت‌گذرانی‌های ساده و روزمرگی می‌بینید. به‌ندرت در آموزه‌های نوین، متافیزیک، برنامه‌ریزی عصبی-کلامی و... نقشه‌ای واضح از"من"و زندگی‌ام ارائه می‌شود، علتش این است که با دیدگاه زیربنایی و یا رویکرد تحقیقی و حقیقت‌یابی به مقوله"من"پرداخته نمی‌شود.

برای اینکه یک سازه از استحکام و مقاومت کافی برخوردار باشد و در مقابل حوادث طبیعی آسیب نبیند باید علاوه بر طراحی اصولی از زیربنا و پی‌ریزی مناسبی برخوردار باشد و این همان چیزی است که در تعلیم و تربیت برای پرورش انسان‌های موفق کمتر به آن پرداخته می‌شود. آموزش‌های جدید ما را به مثبت اندیشی، تغییر باورها، داشتن چشم‌انداز، هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی برای زندگی در سطوح برتر و موفقیت تشویق می‌کنند بدون اینکه به موضوع اصلی یعنی چرایی، کیستی، هدف از آفرینش و تشریح ابعاد وجودی"من"بپردازند. با فرض قبول آنها، قصدمان این است كه با مطالعه این كتاب چارچوب و زیربنای آگاهی را چنان استوار کنیم که احساس لذت و خوشبختی در همه لحظه‌های زندگی"من"گسترش یابد.

باید انگیزه و نیروی در"من"بیدار شود تا هرروز، روز تولد"من"شود! با شور و اشتیاقی مملو از انرژی برای همه ‌روزهای هفته از خواب بیدار شوم! افسردگی با"من"بیگانه شود، با هر مسئله‌ای ناراحت نشوم، به حقایقی دست‌یابم که به‌صورت ریشه‌ای مانع مقایسه زندگی‌ام با دیگران شود، نسبت به هر موضوعی موضع نگیرم! به‌راحتی عصبانی نشوم، خیلی از مسائل بی‌اهمیت برایم رنگ ببازند و در زندگی‌ام همواره احساس خوب، عالی و ارزشمندی داشته باشم و زمانی که اینگونه شود، دیگر در برابر هیچ رویدادی محکوم نیستم! و زندگی‌ام به شگفتی بی‌نظیر تبدیل می‌شود.

قدم نهادن آگاهانه و کسب معرفت در مورد مبدأ، حیات، ابعاد، چرایی و حقیقت وجودی‌ام اساسی‌ترین اصل مأموریت زندگی است كه غایتش سعادت"من"و حرکت در مسیرش به دلایل ‌بیشماری که اهم آن‌ها در زیر ذکر شده است، موجب تحولات عمیق در جهان‌بینی و زندگی"من"می‌شود: درک نعمت زندگی و درنتیجه بهره‌مندی از مواهب آن. ایجاد عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس حاصل باورهای راستین. احساس قدردانی و شکرگزاری همیشگی از پروردگار. شناخت و تقرب بیشتر به خداوند متعال.  احساس آرامش و خوشبختی در همه جنبه‌های زندگی. اشتیاق و اراده‌ای آهنین برای توفیق و رسیدن به اهداف و رویاها.

و عجیب اینکه اغلب افراد در مواجهه با زندگی، بجای تفكر در مورد خویش و غنیمت دانستن نعمتِ شناخت"من"به بیرون از وجودشان رجوع می‌کنند، دقیقاً به ‌مانند شخصی كه كلید خود را در خانه گم‌کرده ولی به دلیل روشن بودن بیرون از خانه، در كوچه و خیابان به دنبال آن می‌گردد! درحالی‌که كلید سعادت و خوشبختی، درونِ"من"است و راه تعالی تنها با قدم نهادن در مسیر شناخت"من"و ابعاد وجودی‌ام آشكار می‌شود.

اهمیتی ندارد که"من"در زندگی چه چیزی کم دارم یا با چه مشکلاتی مواجه هستم زیرا با معرفت نسبت به خود، قادر خواهم بود، دنیایم را برای ابد دگرگون كنم و زمینه هدفمندی، موفقیت و لذت واقعی زندگی‌ام را به زیبایی فراهم آورم.»
 
این كتاب كه حاصل سال‌ها دغدغه، تجربه شخصی و مطالعه است، سعی دارد علاوه بر پوشش جنبه‌های ذکرشده، آنچه را موجب توفیق و لذت حقیقیِ"من"در وجوه مادی و معنویِ زندگی می‌شود،در روندی منطقی و كاربردی ارائه کند.
 
بیشتر محتوای این کتاب، حاصل یک‌عمر کنکاش برای یافتنِ پاسخیِ روشن به سؤالاتی است که سال‌هاست، چالش فکری شما و همه افراد علاقه‌مند به دانستن درباره هویت"من"و طریق سعادتمندی است و با مطالعه و عمل به اصول آن، بدون صرف انرژی فیزیكی زیاد! تغییر و تحولی ناباورانه و بنیادین در نگرش، رفتار و زندگی مادی و معنوی شما ایجاد خواهد شد. تردیدها و نگرانی‌هایتان ناپدید و یا كاملاً کم اثر خواهند شد و دیوار ترس‌های بی‌پایه و اساس ذهنتان فرو خواهند ریخت. زندگی‌تان، معنایِ حقیقی خود را خواهد یافت و طعم لذتِ وصف‌ناپذیر زندگی و قدردانی از خالق یکتا پاداش همیشگی شما خواهد بود.

همچنین مطالب با رویكردی نوین در نگرشِ"من"نسبت به زندگی، كسب موفقیت و حركت در مسیر سعادتمندی ارائه ‌شده است و روند طرح موضوع‌ها به شکلی است که خواننده را با بیانی ساده و قابل‌فهم، به‌تدریج با مفاهیمی که موجب شناخت"من"است، آشنا می‌کند لذا سبب قوی شدن زیربنا و شالوده موفقیت‌های آتی شما دررسیدن به خواسته‌ها و اهدافتان خواهد شد و درك واقعی خوشبختی و احساسِ پیوسته تنعم و شادی درونی را برایتان به ارمغان می‌آورد. با مطالعه آن متوجه خواهید شد: هنگامی‌که نگاهِ"من"در آفرینش خود ژرف و عمیق‌تر می‌شود درب‌های رحمت و بركت خداوند یكی پس از دیگری در زندگی‌ام گشوده می‌شود و این قانون آفرینش است! و "من"ریسمانی از طرح شكوهمند خالق هستی‌ام و می‌خواهم با همه خوبان عالم در این احساس همراه شوم.

کتاب «من کی هستم» نوشته احمد مقصودیان با شمارگان هزار نسخه در 220 صفحه به بهای 30 هزار تومان از سوی انتشارات آسمون ریسمون منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها