یکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱
انتشار جدیدترین دفتر شعر علیرضا کاهد

مجموعه شعر سپید «سایه‌ای بدون بدن»، اثر علیرضا کاهد از سوی نشر سیب‌سرخ راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نشر سیب‌سرخ در روزهای گذشته اقدام به انتشار مجموعه شعر «سایه‌ای بدون بدن»، اثر علیرضا کاهد کرده است. این کتاب نهمین کتاب از مجموعه «شعر جوان» این نشر است.
 
«سایه‌ای بدون بدن»، سومین دفتر شعر علیرضا کاهد است که از 36 اثر کوتاه و بلند تشکیل شده است. علیرضا کاهد در سرایش شعرهای این کتاب بسیار از نمادها استفاده کرده و تقریبا نشانه‌هایی از نمادگرایی در تک‌تک شعرهای این کتاب مشخص است.
 
یکی دیگر از ویژگی‌های قابل لمس این مجموعه آمدن تشبیه‌های بسیار است که برای نشان دادن این تشبیه‌ها از کلماتی مانند: «شبیه»، «مانند» و «مثل» بارها استفاده شده است. البته او گاهی نیز از تشبیه‌های غیرمستقیم استفاده کرده است و به شکلی شی یا کلمه‌ای را به شی یا کلمه دیگر تشبیه کرده که انگار از ابتدا منظور انسان‌ها همان شی دوم بوده است.

کاهد در این مجموعه شعر سعی کرده است تا اتفاقات تلخ پیرامون انسان امروز را به تصویر بکشد و با زبان شعر این زنگ خطر را در گوش انسان جامعه امروز به صدا دربیاورد.
 
در پشت جلد این کتاب آمده است:
«برای کشتن سایه
آن را در شب فرو ببر
برای نابودی مشتی آب
آن را به دریا بریز
خواستی آدمی را نابود کنی
نگاهش که در شلوغی شهر به چشم‌هایت میخ شد
بگو ببخشید آقا، شما را نمی‌شناسم
و لبخند بزن
لبخندی که سردی‌اش را با رژهای غلیظ هم نمی‌توان پوشاند»
 
مجموعه شعر سپید «سایه‌ای بدون بدن»، اثر علیرضا کاهد در 76صفحه، شمارگان 500نسخه و به‌بهای 11هزار و 500هزارتومان از سوی نشر سیب سرخ راهی بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها