سه‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹
از علم روانشناسی مثبت برای رسیدن به عشق پر دوام استفاده کنیم؟

این کتاب با تمرینات متعدد و بر اساس دهه‌های طولانی از پژوهش‌های علمی صورت پیدا کرده و اولین کتابی است که روانشناسی مثبت را در زمینه روابط صمیمانه مطرح می‌سازد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) کتاب «شاد با هم: استفاده از علم روانشناسی مثبت برای رسیدن به عشق پر دوام» با پیشگفتاری از مارتین سلیگمن نوشته سوزان پیگلی و جیمز پاولسکی با ترجمه مهدی قرچه‌داغی منتشر شده است.

شاد بودن با همسر یا شریک زندگی‌تان یکی از بزرگترین لذت‌های زندگی است. همه ما البته می‌خواهیم شاد باشیم و پیوند ما با دیگران زندگی را شادتر، محکم‌تر و رضایت‌‌بخش‌تر می‌کند. شادی به اتفاق دیگران ساده‌ترین و طبیعیت‌ترین کاری است که در جهان وجود دارد.
 
با هم شاد بودن یکی از بزرگترین چالش‌هایی است که زندگی در برابرمان قرار می‌دهد. با این حال با هم به خوشبختی و شادمانی رسیدن غیر ممکن به نظر می‌رسد و از این روست که ممکن است بعضی فکر کنند اگر تنها باشند می‌توانند خوشبخت‌تر باشند و با این احوال همین اشخاص‌اند که می‌توانند ما را شاد یا غمگین سازند.

گرچه اطلاعات و تمرینات این کتاب را می‌توان در هر رابطه‌ای به کار برد، اما توجه ما در این کتاب به روابط عاشقانه و زندگی زناشویی است. تاثیر روابط عاشقانه روی خوشبختی و شادمانی ما بسیار زیاد است. وقتی این رابطه خوب باشد، برای‌مان دشوار است که فکر کنیم چیزی می‌تواند ما را شادتر کند و اگر این رابطه بد باشد، به نظرمان می‌رسد چیزی بیش از این رابطه نمی‌تواند ما را مغلوب کند.

این کتاب با تمرینات متعدد و بر اساس دهه‌های طولانی از پژوهش‌های علمی صورت پیدا کرده و اولین کتابی است که روانشناسی مثبت را در زمینه روابط صمیمانه مطرح می‌سازد. مولفان این کتاب که یک زوج روانشناس هستند، بیش از یک دهه است که روی روانشناسی مثبت کار کرده‌اند و با استناد به پژوهش‌های گسترده می‌دانند که چه عواملی تولید روابط عاشقانه می‌کنند.
 
این زوج در سال 2013 با هدف گردآوری اطلاعات از سایر افراد کارگاهی را درباره «روابط عاشقانه و پژوهش» برگزار کردند و از آن به بعد در اقصی نقاط جهان این کارگاه را تکرار کردند که اطلاعات آن پایه این کتاب را تشکیل می‌دهد.
 
مولفان در مقدمه کتاب درباره عنوان این اثر می‌نویسند: «توجه داشته باشید ما عنوان این کتاب را «13 اقدام برای یک ازدواج سعادتمند»، «راهنمای کامل زندگی زناشویی» یا «آنچه را باید در ارتباط با روابط عاشقانه خود بدانید»، نگذاشتیم. گرچه اینها عناوینی خوشایند هستند، ولی معتقدیم که در اصل این عناوین گمراه کننده هستند. ازدواج یک لقمه گوشت نیست که احاطه بر چند اقدام همیشه نتایجی عالی بر جای بگذارد و نه آنقدرها ساده‌اند که هر کسی بتواند راهنمای کامل آن باشد زیرا هر ازدواج و هر زندگی زناشویی با مشکلات متعدد خاص خودش روبه‌روست.»
 
در این کتاب سعی شده تا مخاطبان از توصیه‌ها استفاده کنند. مولفان دراین باره می‌نویسند:‌ «خواه شما به تازگی ازدواج کرده باشید یا از ازدواج شما پنجاه سال گذشته باشد، اگر مجرد هستید و هنوز ازدواج نکرده‌اید، از شما دعوت می‌کنیم این کتاب را بخوانید. این کتاب را به حساب دعوت به ورزشگاه بگذارید و بدانید که با رعایت آنچه روانشناسان و فیلسوفان می‌گویند، به عشقی پر دوام می‌رسید.»

کتاب «شاد با هم: استفاده از علم روانشناسی مثبت برای رسیدن به عشق پر دوام» با پیشگفتاری از مارتین سلیگمن نوشته سوزان پیگلی و جیمز پاولسکی با ترجمه مهدی قرچه‌داغی با شمارگان هزار نسخه در 168 صفحه به بهای 19 هزار تومان از سوی نشر پوینده منتشر شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها