چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
ابراهیم حسن‌بیگی «پدر پسر روح الله» را روانه بازار کرد

«پدر پسر روح الله» اثر ابراهیم حسن‌بیگی در قالب داستانی به سبک رمان‌های نامه‌نگاری برای مخاطب جوان و نوجوان نوشته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، رمان «پدر پسر روح الله» روایت داستانی بلندی از انقلاب با توجه به خصوصیات اخلاقی امام خمینی (ره) است که در قالب چند نامه برای نوجوانان و جوانان به رشته تحریر درآمده است.

شخصیت اصلی این رمان جوانی است که بر اثر اتفاقاتی با این ابعاد شخصیتی امام (ره) آشنا می‌شود. محسن که برای ادامه تحصیل به فرانسه رفته و در آنجا با فردی آشنا می‌شود که اهل نوفلوشاتو است، جوان فرانسوی به نقل از پدربزرگ خود خاطراتی از امام را نقل می‌کند و این موجب می‌شود شخصیت داستان کنجکاو شود و از مادر خود بخواهد اطلاعات بیشتری برای شناخت بهتر امام خمینی به او بدهد. مادر محسن در چند نامه به سوالات او جواب می‌دهد.
 
در بخشی از کتاب «پدر پسر روح الله» می‌خوانیم:
امام از خواندن نماز شب فارغ شده بود که با شنیدن سر و صداهایی خفیف از پشت پنجره اتاق پسرش حاج مصطفی به منزل خود نگاه کرد و زیر لب گفت:
- پس آمدید.
پسرش مصطفی را صدا زد و گفت:
- مصطفی بیدار شو. مثل اینکه آمدند.
حاج آقا مصطفی چشم باز کرد و در جای خود نشست. پدرش را دید که مشغول پوشیدن لباس است. زمزمه‌های گنگ مبهمی از خارج به گوش می‌رسید. از جای خود برخاست و با شتاب به پشت بام رفت. دید کوچه اطراف منزل پر از سربازان مسلح است.
 
بر اساس این گزارش، «پدر پسر روح الله» اثر ابراهیم حسن بیگی از سوی انتشارات کتاب جمکران به قیمت 5000 تومان در 104 صفحه به چاپ رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها