پنجشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۶
کابوس وحشتناکی جان نوجوانان را تهدید می‌کند

رمان «کابوسی‌ها» اثر دن پابلوکی با ترجمه مهرداد مهدویان برای نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌های ترسناک منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «کابوسی‌ها» اثر دن پابلوکی رمان دیگری است که با ترجمه مهرداد مهدویان از سوی نشر پیدایش در سری ادبیات وحشت، برای نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌های ترسناک و فراطبیعی منتشر شده است.

دن پابلوکی که در کارنامه خود چندین رمان دیگر مانند «نفرین شده»، «کابوس بین‌ها»، «کتابچه مخوف»،‌ «تسخیر روح گابریل اش»، «اسرار بچه‌های سنگی»، «کتاب پلیدی‌ها» و «تیمارستان گریلاک» در ژانر وحشت دارد، این بار در قالب 49 فصل به بیان داستان خوفناکی از دو نوجوان به نام‌های تیموتی و ابیگیل، می‌پردازد که همکلاسی هستند.
 
تیموتی، شخصیت اصلی رمان، رازی در سینه دارد و این راز باعث می‌شود کابوس ببیند و این کابوس‌ها حتی در بیداری هم او را را رها نمی‌کنند. ابیگیل و تیموتی در پروژه‌ مدرسه با هم هم‌تیمی شده‌اند اما گذشته‌ سیاه ابیگیل باعث می‌شود نفرینی تاریک و ترسناک گریبان‌گیر هر دو نفرشان شود و در خواب و بیداری راحت‌شان نگذارد. ابیگیل و تیموتی برای اینکه بتوانند از شر این نفرین ترسناک رها شوند باید منبع نفرین را پیدا کرده و آن‌ را نابود کنند تا بتوانند به زندگی عادی‌شان برگردند.
 
دن پابلوکی رمان پر راز و رمز «کابوسی‌ها» را با پیش‌گفتاری جذاب شروع می‌کند و در آن، ماجرای پیرزنی به نام زلفا را بیان می‌کند که موقع رفتن به رختشورخانه با صحنه عجیبی روبه‌رو می‌شود و ماشین‌لباسشویی را می‌بیند که وحشیانه به طرفش می‌آید و آب قرمز از لب لگن لباس‌شویی مانند موج بلندی از خون جلوی دستگاه راه می‌افتد. پیرزنی که مادربزرگ ابیگیل است و این شروع جذاب و هیجان انگیز، مخاطب را به خواندن ادامه داستان و اینکه زلفا به چه دلیلی می‌خواهد دخترش سارا و نوه‌اش ابیگیل را که در راه ماساچوست هستند، از آنجا دور کند.
 
نشر پیدایش رمان «کابوسی‌ها» را با شمارگان هزار نسخه و قیمت 420 هزار ریال منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها