سه‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲
داستان حیرت‌انگیز زنی ریاضیدان

کتاب‌ «​ماشین فکر و آدا بایرون» نوشته لاری والمارک با ترجمه شهاب‌الدین عباسی از سوی نشر نخستین به پیشخان کتابفروشی‌ها رفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) کتاب‌ «​ماشین فکر و آدا بایرون» هفتمین جلد از مجموعه «من و مشاهیر جهان» از آثار  لاری والمارک است که به سرگذشت آدا بایرون لاویس و ماشین حساب می‌پردازد.

این کتاب مصور که با تصویرگری اپریل چو و ترجمه شهاب‌الدین عباسی از سوی نشر نخستین برای کودکان و نوجوانان منتشر شده است، برنده جایزه اورکا از انجمن مطالعه کالیفرنیا و برنده جایزه کتاب برجسته علمی از طرف انجمن ملی معلمان علم است و می‌تواند الگویی ارزشمند برای همه دختران و زنان جوانی باشد که مصمم هستند ریاضیات و علوم را دنبال کنند.
 
آدا بایرون، دانشمندی ریاضی‌دان است که در سال 1815 متولد شد. او از کودکی شیفته اعداد بود و وسایل گوناگونی می‌ساخت. آدا توانست بعد از آموزش نزد مادرش و برخی ریاضیدان‌های معروف، با چارلز ببیج، ریاضیدان و مخترع معروف، همکار شود و اولین برنامه کامپیوتری جهان را بنویسد و به همین دلیل «مادر علم کامپیوتر» لقب گرفت.
 
این زندگینامه مصور، شخصیت‌ و دستاوردهای حیرت‌انگیز این زن ریاضیدان در قرن نوزدهم را به تصویر می‌کشد و علاوه بر کودکان و نوجوانان، می‌تواند برای بزرگسالان، اندیشمندان و دانشجویان جذاب باشد و الگویی ارزشمند برای همه دختران و زنانی باشد که مصمم هستند ریاضیات و علوم را دنبال کنند.
 
شهاب‌الدین عباسی بیش از 50 کتاب نوشته و ترجمه کرده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به «فیلسوفان در خیابان»، «درباره معنای زندگی»، «نیایش» و «شکستن دماغ استالین» اشاره کرد.
 
 

انتشارات نخستین، کتاب «ماشین فکر و آدا بایرون» را در قالب 48 صفحه مصور با شمارگان هزار و 500 نسخه و قیمت 85 هزار ریال منتشر کرده است.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها