شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۱
خشونت در «همینه که هست» ممنوع شد

«همینه که هست» به قلم جولی گَسمَن در قالب داستانی فانتزی به کودکان می‌آموزد با مدیریت خشم، روابط خود را بهبود ببخشند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) - «او اجازه نداشت وقتی آخرین نفر صف می‌شد،‌ عصبانی شود. حتی وقتی دستمال سفره‌اش به جای صورتی سبز صورتی بود‌،‌ اجازه نداشت عصبانی شود. ملوین زیر لب گفت: «خیلی خوب. حداقل می‌توانم در خانه عصبانی بشوم. خانواده‌ام که چیزی درباره این قانون به درد نخور نمی‌دانند.» این بخشی از داستان ملوین است که در کتاب «همینه که هست» به قلم جولی گَسمَن برای کودکان 6 تا 12 سال روایت شده است.

ملوین سنجاب لجباز و خشنی است که خانواده را مجبور به اطاعت از خواسته‌هایش می‌کند. با این حال در مدرسه و با تدبیر معلم قانونی وضع می‌شود که افراد باید شرایط را بپذیرند. خانواده‌ ملوین پس از آگاهی از این قانون دستخوش تغییراتی می‌شود و ملوین که همیشه در خانه بدرفتاری می‌کند، به این تغییرات تن می‌دهد.

برخی کودکان فکر می‌کنند با بدرفتاری و داد و فریاد می‌توانند اطرافیانشان را واردار کنند تا به خواسته‌هایشان برسند و از این رفتار خشونت آمیز به عنوان حربه‌ای در مقابل انجام نشدن خواسته‌هایشان استفاده می‌کنند. جولی گَسمَن می‌خواهد در قالب این داستان فانتزی به کودکان بیاموزد که با مدیریت خشم‌شان می‌توانند روابط خود را بهبود ببخشند و ارتباط مطلوب‌تری با اطرافیان خود برقرار کنند.

کتاب «همینه که هست» با تصویرگری سارا هورن و ترجمه سارا وطن‌آبادی به قیمت 9 هزار تومان از سوی انتشارات فنی ایران (کتاب‌های نردبان) منتشر شده است.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها