دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵
چگونه سر پدر و مادر خود را گول بمالیم؟

کتاب «چگونه سر پدر و مادر خود را گول بمالیم» نوشته پیت جانسون با ترجمه هدا توکلی از سوی نشر هوپا منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) کتاب «چگونه سر پدر و مادر خود را گول بمالیم» نوشته پیت جانسون است که به تازگی با تصویرگری نیکالاس کتلو و ترجمه هدا توکلی از سوی انتشارات هوپا منتشر شده است. این کتاب پنجمین جلد از مجموعه «قصه‌های با پدر و مادر» است که با زبان طنز و به شکل یادداشت‌های روزانه، از زبان پسری به نام لویی روایت شده است.
 
کتاب «چگونه سر پدر و مادر خود را گول بمالیم» داستان پسری است به نام لویی که از دست پدر و مادرش که با دیگران رقابت و چشم و هم‌چشمی می‌کنند به ستوه آمده است. نقل مکان به محل جدید و مدرسه تازه، پدر و مادر لویی را به والدینی رقابتی تبدیل کرده است. آن‌ها از لویی و برادرش الیوت می‌خواهند که بعد از مدرسه با شرکت در کلاس‌ها و فعالیت‌های فوق‌برنامه رفتاری مشابه کودکان همسایه داشته باشند تا از قافله پیشرفت عقب نمانند.
 
در این کتاب چشمان لویی سر کلاس فیزیک که برایش کسالت‌بار است گرم می‌شوند و چرت عمیقی می‌زند اما معلمش متوجه شده و از دست او عصبانی می‌شود. پدر و مادرش هم برای این کار او حسابی از کوره در می‌روند و نمی‌گذارند در برنامه‌ اینترنتی‌ای که حرف اول را در کل دنیا می‌زند، شرکت کند. لویی هرکاری می‌کند تا رضایت پدر و مادرش را کسب کند اما فایده‌ای ندارد تا اینکه بهترین دوستش، مدی، روشی سری به او یاد می‌دهدکه چگونه پدر و مادرش را گول بزند تا هر کاری دلش می‌خواهد انجام دهد.
 
کتاب نگاهی نقادانه به رفتار تربیتی خانواده‌ها دارد، رفتار پدر و مادرهای این کتاب برای خواننده ملموس و باورپذیر است و نویسنده به صورتی غیرمستقیم شیوه‌های تربیتی جاه‌طلبانه و توام با فشار والدین را زیر سؤال می‌برد.
 
از دیگر عنوان‌های این مجموعه می‌توان به «چگونه پدر و مادر خود را تربیت کنیم»، «پدر و مادرم دیوانه‌ام کرده‌اند»، «پدر و مادرم زده‌اند به سیم آخر»، «چگونه پدر و مادر خود را به روزرسانی کنیم» اشاره کرد.
 
پیت جانسون نویسنده کودک و نوجوان انگلیسی، متولد ۱۹۶۵ میلادی است. او تاکنون بیش از 40 کتاب نوشته است و در سنت‌آلبانس، واقع در جنوب انگلستان، زندگی می‌کند. کتاب‌های این نویسنده طرفداران زیادی دارد و کتاب «چگونه پدر و مادر خود را تربیت کنیم» یعنی نخستین جلد مجموعه «قصه‌های با پدر و مادر» علاوه بر دریافت جایزه کتاب شفیلد در فهرست نهایی دو جایزه مهم بوک باسترز و کتاب کودک انفیلد تاکنون به بیش از بیست زبان ازجمله چینی، ژاپنی و آلمانی ترجمه شده است؛ کتابی که خواننده را به قاه‌قاه خندیدن وامی‌دارد. «صد و یک سگ خال‌دار» اثر دودی اسمیت رمان مورد علاقه‌ پیت جانسون است. او می‌گوید نوشتن را نخستین بار با نامه‌هایی به دودی اسمیت شروع کرده است و خانم اسمیت با پاسخ به نامه‌اش اولین کسی بوده که ایده نویسنده شدن را در ذهن پیت جانسون پرورانده است.
 

«عقرب»، «پرونده‌ سری کارآگاه‌هنری و دستیارش تاشا»، «خیالت تخت» و «من بچه شرم» کتاب‌های دیگری هستند که از همین نویسنده منتشر شده است.
 
نیکالاس کتلو، متولد 1975 است و در استاکپورت منچستر دنیا آمده، تصویرگر کتاب کودکان است و بیشتر از 20 جلد کتاب برای کودکان تصویرگری کرده است.
 
انتشارات هوپا، کتاب «چگونه سر پدر و مادر خود را گول بمالیم» را در قالب 286 با شمارگان دو هزار نسخه و قیمت 210 هزار ریال منتشر کرده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها