سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
کودکی که من دیگری از خودش ساخت

​کتاب «می‌توانم یک من دیگر بسازم» با نویسندگی و تصویرگری یوشی تکه با ترجمه رضی هیرمندی از سوی واحد کودک و نوجوان انتشارات افق منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) «می‌توانم یک من دیگر بسازم» عنوان کتابی با نویسندگی و تصویرگری یوشی تکه است که انتشارات افق آن را با ترجمه رضی هیرمندی برای کودکان گروه سنی «ج» منتشر کرده است.
 
این کتاب دومین جلد از مجموعه کتاب‌های فیلسوف کوچک است که به دنبال تقویت روحیه پرسشگری و رشد تفکر خلاق در کودکان است، کودکی که بهتر می‌بیند و بیشتر می‌پرسد، برای چالش‌های دنیای آینده راه حل‌هایی خلاقانه‌تر پیدا می‌کند.
 
در این کتاب حوصله پسر کوچولوی داستان یعنی کوین بدجوری از کارهایی که دوست ندارد مانند مشق نوشتن و مرتب کردن و مسواک زدن سر رفته و برای همین با پول تو جیبی‌اش یک روبات می‌خرد تا کارهایش را انجام دهد و او بیشتر تفریح کند. اما این تازه اول ماجراست و روبات از کوین می‌خواهد خودش و خصوصیات اخلاقی و رفتاری و شخصیت‌اش را به طور کامل شرح دهد تا بتواند مانند او رفتار کند.
 
کتاب «شاید سیب باشد» نوشته شینوسکه یوشی تکه نخستین عنوان از مجموعه «فیلسوف کوچولو» بود که سال گذشته با ترجمه رضی هیرمندی از سوی نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شد. در این کتاب، یک روز یک پسر کوچک پس از مدرسه و هنگام ورود به خانه چشمش به یک سیب می‌افتد و سوالات فلسفی درباره سیب در ذهنش شکل می گیرند. «صبر کن ببینم، از کجا سیب باشد؟» پس از این سوال، همین طور سوال پشت سوال به ذهن پسر می‌رسد. اصلا از کجا معلوم که این میوه‌ای که می‌بیند، یک گیلاس نباشد؟ شاید هم یک ماهی قرمز باشد که خود را به شکل سیب در آورده است.
 
 

رضی هیرمندی در سال ۱۳۲۶ در سیستان به دنیا آمد و سال‌ها معلم رسمی آموزش و پرورش بود و هم‌زمان هشت سال در دانشگاه تهران زبان انگلیسی و مدتی در دانشگاه آزاد اسلامی اصول ترجمه تدریس کرد و بالاخره پس از بیست و پنج سال کار رسمی، درسال ۱۳۸۱ بازنشسته شد و به نوشتن و ترجمه پرداخت. هیرمندی تاکنون بیش از ۸۰ اثر ترجمه یا تألیف کرده و برای این آثار جوایز گوناگونی دریافت کرده است. برخی از آثار ترجمه هیرمندی عبارتند از «درخت بخشنده»، «کی کرگدن ارزان می خواهد؟» از شل سیلوراستاین، «من معذرت نمی‌خواهم» از سوفیا پروکوفیوا، « مجموعه خرس کوچک و خرس بزرگ» از مارتین وادل، «اگر سیرک دست من بود»، «کاش پاهای اردکی داشتم»، «کتاب کارزار کره» از دکتر زئوس و مجموعه آقای گام از اندی استنتون.
 
واحد کودک و نوجوان انتشارات افق (کتاب‌های فندوق) کتاب «می‌توانم یک من دیگر بسازم» را با شمارگان سه هزار نسخه و قیمت 100 هزار ریال منتشر کرده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها