یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
پرواز پرنده‌های شعر افسانه شعبان‌نژاد بر فراز بازار کتاب

«پرنده‌های شعر من» و «ابر کوچک» سروده افسانه شعبان‌نژاد از سوی نشر لوپه‌تو منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) «پرنده‌های شعر من» و «ابر کوچک» دو عنوان از مجموعه اشعار افسانه شعبان‌نژاد است که از سوی نشر لوپه‌تو منتشر شده است.
 
«پرنده‌های شعر من» مجموعه‌ای شامل ۳۱ شعر است با تصویرگری پرستو احدی که برای گروه سنی نوجوان و حتی جوانان سروده شده. ویژگی این کتاب، سرودن تمامی اشعار با محوریت پرنده‌هاست و رده پای پرندگان در هر شعر به چشم می‌خورد.
 
به خاطر تو، خیال، شعر می‌شوی، اشتباه، لحظه‌ها، سوال، یک سار، جاده، پرنده و بهار، آب‌چلیک، تنهایی، یک زاغ، التماس، استخاره، زنگوله، امید، پرنده و درخت، خبرچین و رد پا ازجمله عناوینی است که در این کتاب آمده است.
 
در یکی از اشعار این کتاب می‌خوانیم:
«صبح روی نرده‌ای
ظهر
زیر سایه‌سار یک درخت مهربان
عصر
روی بام خانه‌ای که قد کشیده تا به آسمان
شب ولی
بال می‌زنی میان خواب من
شعر می‌شوی
می‌پری میان صفحه صفحه کتاب من»
 
 

انتشارات لوپه‌تو، مجموعه شعر «پرنده‌های شعر من» را با شمارگان هزار نسخه و قیمت 150 هزار ریال منتشر کرده است.
 
«ابر کوچیک» نیز مجموعه شعری است با تصویرگری فهیمه محجوب که برای خردسالان سروده شده است و داستانی تخیلی در مورد ابر کوچکی را بیان می‌کند که به شکل‌های مختلف در می‌آید تا نهایتا به دیگر ابرها برسد و به مقصود نهایی خود یعنی بارش باران می‌رسد.
 
انتشارات لوپه‌تو، کتاب «ابر کوچیک» را با شمارگان هزار نسخه و قیمت 65 هزار ریال منتشر کرده است.
 
افسانه شعبان‌نژاد، شاعر، نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان، در سال 1342، در شهداد از توابع کرمان به دنیا آمد. وی فعالیت‌های هنری خود را در سن 18 سالگی و با چاپ اولین مجموعه داستان اش برای نوجوانان با نام «نه من نمی‌ترسم» آغاز کرد. شعبان‌نژاد نزدیک به 130 اثر در زمینه شعر، قصه و رمان به چاپ رسانده است كه از آن میان حدود 40 اثر توانسته‌اند جوایزی از جشنواره‌های مختلف هنری و ادبی دریافت كنند.
 
شعبان‌نژاد آثار زیادی را در کارنامه‌ خود دارد. از آن جمله می‌توان به «آشناى غنچه ها»، «باغ هزار دخترون»، «بابا و باران»، «جشن گنجشك‌ها»، «يك آسمون، دو آسمون»، «كلاغه كجاست؟ روى درخت»، «خانم چمن و درخت زردآلو»، «شيشه آواز»، «النگوهاى قرمز»، «يار پنهان»، «دختر كدو تنبل»، «باغ فرشته‌ها»، «بهار گمشده»، «صداى صنوبر» و «زنبور و سيب قرمز» اشاره کرد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها