دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲
کتاب «نگرش‌ها و رفتار دانشجویان» به روایت سراج‌زاده منتشر شد

کتاب «نگرش‌ها و رفتار دانشجویان» به همت انتشارات پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) کتاب «نگرش‌ها و رفتار دانشجویان» نوشته سید حسین سراج‌زاده، فاطمه جواهری و ایرج فیضی به تازگی از سوی انتشارات پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی منتشر شده است.

معرفی پژوهش، گرایش سیاسی، رفتار سیاسی، وفاداری به نظام سیاسی کشور، سیاست خارجی، نگرش‌های اقتصادی، خلاصه و نتیجه گیری عناوین بخش‌های اصلی این کتاب را تشکیل می‌دهند.

داده‌های این پژوهش نشان‌دهنده تغییرات و تداوم‌های قابل توجه در ارزش‌ها و نگرش‌های دانشجویان در مقایسه با پیمایش مرحله اول است. البته مطالعه و تحلیل روند این تغییرات از وظایف پژوهش‌های سنجش ارزش‌ها و نگرش‌ها نیست ولی امکان بروز چنین تحلیل‌هایی صرفا با داده‌های جمع‌آوری شده در اینگونه پژوهش‌ها به وجود می‌آید.

به گفته مولفان این اثر، انتشار این داده‌ها مقدمه‌ای است برای ارائه تحلیل‌های عمیق و تفسیرهای فربه از فضای فرهنگی دانشگاه در جمهوری اسلامی ایران. باید متذکر شد که این پیش‌فرض در تمام تحقیقات سنجش ارزش‌ها و نگرش‌ها وجود دارد که دانشگاه در زمینه فرهنگی و اجتماعی متکثر ایرانی نمی‌تواند از الگوی رفتاری و کنشی واحدی تبعیت کند و نمی‌توان به مدد چنین داده‌هایی ضرورت برنامه‌ریزی متمرکز فرهنگی که به نظر چندان منطبق با واقعیت‌های جامعه ایرانی نیست را توجیه کرد؛ ولی این امکان می‌دهد که دانشگاه را در نگاهی کلان و در کلیتی بی‌مانند رصد کرد. برای فهم اقتضائات ویژه هر زمینه نیز باید به داده‌های چنین تحقیقات کلانی مراجعه کرد و از آن بهره برد.

کتاب «نگرش‌ها و رفتار دانشجویان» نوشته سید حسین سراج‌زاده، فاطمه جواهری و ایرج فیضی به تازگی با شمارگان 200 نسخه در 547 به بهای 28 هزار تومان از سوی انتشارات پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها