چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵
اشعار 41 شاعر کودک و نوجوان درباره کتاب منتشر شد

اشعار 41 شاعر کودک و نوجوان درباره کتاب به کوشش مژگان سماورچی در مجموعه «محبوب من کتاب» از سوی انتشارات تجلی مهر منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجموعه شعر کودک و نوجوان درباره کتاب، با عنوان «محبوب من کتاب»، به کوشش مژگان سماورچی به تازگی از سوی انتشارات تجلی مهر منتشر شده است. این کتاب دربردارنده اشعار 41 شاعر کودک و نوجوان همچون عباس یمینی شریف، ناصر کشاورز، جواد محقق، جعفر ابراهیمی(شاهد)، اسدالله شعبانی، کامران شرفشاهی، افسانه شعبان‌نژاد، محمود کیانوش، افشین علا، کاظم مزینانی، ایرج قنبری، بابک نیک‌طلب، حمید هنرجو، سعید یغمایی، علی باباجانی، محمود پوروهاب، شاهین رهنما، رودابه حمزه‌ای، هدا حدادی، غلمرضا بکتاش، مهری ماهوتی و ... درباره کتاب برای کودکان و نوجوانان است.
 
تا به‌ حال چنین کتابی که کودکان و نوجوانان را به کتاب و کتابخوانی ترغیب و تشویق کند، وجود نداشته است.
 
در بخشی از دیباچه این مجموعه نوشته شده است: «اشتیاق انسان برای فراگیری و کسب خرد و بینش موجب شده است تا کتاب همواره محبوب اهل بصیرت و صاحبدلان واقع شود و ره‌یافتگان به قله‌های علم و ادب و معرفت در طول تاریخ کسانی بوده‌اند که با کتاب انس و الفتی دیرین و ناگسستنی داشته‌اند. مرتبه والای کتاب تا به آنجاست که خداوند یکتا برای سخن گفتن با انسان کتاب را برمی‌گزیند و از کتاب به عنوان وسیله‌ای برای رستگاری و هدایت انسان‌ها یاد می‌کند. همچنین معجزه پیامبر خاتم (ص) را کتاب قرار داده و بر قلم و آنچه می‌نویسد سوگند یاد می‌کند...»
 
«پربارترین کتاب، یار بی‌همتا، باغ پرگل، دریچه، اوج زیبایی، کتاب کودکان، رفیق خوب، مثل دریا، غول کتاب، قصه‌های فردوسی، عطر صحیفه، راز بزرگ هستی، گلخانه، شاهنامه، راز کتاب، گنج دانایی، کتاب قصه من، در ذهن کاغذ، همراز تو، در خطوط کتاب، دفتر شعر، گل زیبای خورشید، دوستان کتاب و یار مهربان» عناوین برخی اشعاری است که در این مجموعه گنجانده شده است.
 
در یکی از اشعار این مجموعه با عنوان «راز کتاب» از ناصر کشاورز می‌خوانیم:
«ای همیشه در سکوت
پر صداتر از درخت
با تو باز می‌شود
قفل هر سوال سخت
ای درخت مهربان
ای معلم عزیز
جمله جمله برگ برگ
در نگاه من بریز
ای که برگ‌های تو
باز در نگاه ماست
چون هزار آینه
ساده و جهان‌نماست
ای درخت من بگو
با صدای کاغذی
چیست راز سبز این
برگ‌های کاغذی؟»
 
انتشارات تجلی مهر، مجموعه شعر «محبوب من کتاب» را در 70 صفحه با شمارگان هزار نسخه و قیمت 98 هزار ريال منتشر کرده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها