دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
​حضور «مریخی» در بازار کتاب

کتاب «مریخی» نوشته فرهاد کشوری از سوی نشر نیماژ منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اثر جدید فرهاد کشوری با نام «مریخی» از سوی نشر نیماژ وارد بازار نشر شد. رمان مریخی که فضایی شبیه به داستان‌های سورئال دارد و وقایع آن در روزهای آخر آذرماه ۱۳۷۱ در شهر شاهینشهر می گذرد، روایت زندگی مردی را بازگو می‌کند که در موقعیتی عجیب از سوی مردم با فرد دیگری اشتباه گرفته شده و این مساله برای وی مخاطراتی به همراه دارد.

در پشت جلد این کتاب آمده است:‌ «گفتم: فاضل اسپانیولی وقتی می‌خواست سوار قطار بشود و از ماکوندو به روستای زادگاهش در اسپانیا برود، بازرسان قطار می‌خواستند سه صندوق دست‌نوشته‌هایش را به واگن کالا ببرند. او سر فحش را به جانشان کشید و سرانجام موفق شد، صندوق‌های دست‌نوشته‌هایش را با خودش به واگن مسافری ببرد. آخرین جمله‌اش قبل از حرکت قطار و پیش از آن‌که در روستای زادگاهش ناامید شود، این بود:«روزی که قرار بشود بشری در کوپه‌ درجه یک سفر کند، ادبیات در واگن کالا، دخل دنیا آمده است.»

پروانه گفت: دنیای بدون ادبیات قبرستان است.

گفتم: کتاب کالاست، اما منظور مارکز جدایی انسان و ادبیات است. این جدایی اگر روزی سر بگیرد دخل آدم را می‌آورد. در آن روز دیگر غریزه‌ عشق حریف غریزه‌ی مرگ نمی‌شود و دنیا قبرستان خواهد شد.»

فرهاد کشوری، متولد سال ۱۳۲۸ در شهرک شرکت نفتی میانکوهِ آغاجاری و فارغ‌التحصیل کارشناسی علوم تربیتی است. نخستین کتاب کشوری «بچه آهوی شجاع» است که در سال ۱۳۵۵ منتشر شد و به ژانر ادبیات کودکان تعلق دارد. از دیگر کارهای او مجموعه داستان‌های «بوی خوش آویشن»نشر فردا ۱۳۷۲، «دایره‌ها» نشر دورود ۱۳۸۲، «گره کور» نشر ققنوس ۱۳۸۳ و رمان‌های «شب طولانی موسا» انتشارات ققنوس ۱۳۸۲، «کی ما را داد به باخت» انتشارات نیلوفر ۱۳۸۴ و رمان‌های «آخرین سفر زرتشت» انتشارات ققنوس ۱۳۸۶، «مردگان جزیره موریس» نشر زاوش پاییز ۱۳۹۱ و «سرود مردگان» نشر زاوش زمستان ۱۳۹۲ است.

کتاب «مریخی» نوشته فرهاد کشوری، با شمارگان یک‌هزار و 100 نسخه در 184 صفحه، به بهای 12 هزار و 500 تومان از سوی نشر نیماژ منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها