یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱
​«هیتلر را من کشتم» به کتابفروشی‌ها رسید/ داستان قتل هیتلر در شمال ایران

داستان نیمه بلند «هیتلر را من کشتم» نوشته هادی معیری‌نژاد از سوی انتشارات هیلا منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) سرنوشت دیکتاتور آلمان همواره یکی از مرموزترین داستان‌های تاریخ بوده و فرضیه‌ها و مستند‌های زیادی در مورد او و روزهای پایانی جنگ جهانی دوم ساخته و پرداخته شده است. نخستین کتاب هادی معیری‌نژاد به نام «هیتلر را من کشتم» نیز که طی روزهای گذشته از سوی انتشارات هیلا منتشر شد، به این موضوع می‌پردازد. 

در پشت جلد این کتاب آمده است: «اگر شما هم مثل بقیه ساده‌ دل‌ها فکر می‌کنید هیتلر در زیرزمین مخوفش در برلین از ترس حمله روس‌ها خودکشی کرده و معشوقه‌‌اش هم قبلش خودش رو کشته، نصف عمرتون بر فناست، چون همه این داستان‌ها ساخته دست روس‌های دروغگوئه. «حقیقتش اینه که هیتلر رو من کشتم.» شاید باورتون نشه اما این جمله آخرین جمله‌ای بود که پدربزرگم قبل از مرگش به من گفت.»

«هیتلر را من کشتم» داستانی معمایی درباره این احتمال است که پیشوای آلمان نازی در روزهای پایانی جنگ جهانی دوم توسط روس‌ها به ایران منتقل شده و به‌صورت مخفیانه در شمال ایران نگهداری می‌شده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «اما زمانی که پدربزرگ این حرف رو به من زد نه اینترنتی بود و نه مستندی درباره این موضوع پخش شده بود، فقط یه شایعه قدیمی بود که می‌گفتن یه محقق ادعا کرده هیتلر زنده‌ست و توی آرژانتین خودشو یه کشاورز جا زده و همون‌جا زندگی می‌کنه. البته بعید بود که پدربزرگ من این شایعه رو هم شنیده باشه، این بود که موضوع برام جذاب شد و تا فردای اون روز خواب به چشمم نیومد.»

«هیتلر را من کشتم» نخستین داستان هادی معیری‌نژاد است. وی از اواسط دهه 70 شمسی به نوشتن شعر، داستان، نقد هنری و مقالات اجتماعی اشتغال دارد، اما تا قبل از این کتاب، اثری منتشر نکرده بود.

داستان نیمه بلند «هیتلر را من کشتم» نوشته هادی معیری‌نژاد، با شمارگان 660 نسخه در 112 صفحه قطع رقعی، به بهای 7 هزار تومان از سوی انتشارات هیلا منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها