شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
«انتهای خیابان شاه‌بختی شرقی» به بازار نشر رسید/ «شهرزاد چاه» در کتابفروشی‌ها

دو رمان «انتهای خیابان شاه‌بختی شرقی» اثر نصرت ماسوری و «شهرزاد چاه» نوشته مژده ساجدین از سوی انتشارات هیلا منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، رمان «انتهای خیابان شاه‌بختی شرقی» نوشته نصرت ماسوری طی روزهای گذشته از سوی انتشارات هیلا روانه بازار نشر شد.

در پشت جلد این کتاب آمده است: «با اینکه همیشه کفش ورزشی می‌پوشید باز هم یک سروگردن از همه دخترهای دانشگاه، با آن کفش‌های پاشنه بلند، بلندتر بود. هنوز هم، مثل بچگی‌هاش، با پسرها راحت‌تر بود. عشوه و ناز و به قول عمه مهران ظرافت زنانه را یاد نگرفته بود. پله‌های دانشگاه را دوتایکی بالا می‌رفت و اگر کسی توی راهرو نبود از طبقه سوم روی نرده‌های راه‌پله سر می‌خورد تا پایین. چند بار هم سر خورده بود تا طبقه همکف و رخ‌تورخ یکی از استادها، که منتظر آسانسور بود، درآمده بود و هول‌هولکی در حالی که لباس‌هایش را مرتب کرده بود سلام کرده بود. استادها که به کارهای او عادت کرده بودند جواب سلامش را می‌دادند و سر تکان می‌دادند.»

این رمان که ۲۰ فصل دارد به داستان دختری می‌پردازد که دوران سخت زندگی‌اش را در مسافرتی از ابتدا تا انتها مرور می‌کند و در این یادآوری‌ها مسائل جذابی مطرح می‌شود که خواننده را به سمت داستان می‌کشد.

رمان «انتهای خیابان شاه‌بختی شرقی» اثر نصرت ماسوری در ۱۴۳ صفحه در قطع رقعی به بهای ۹ هزار  تومان با شمارگان ۶۶۰ نسخه از سوی انتشارات هیلا منتشر شده است.

همچنین طی روزهای گذشته جدیدترین اثر مژده ساجدین با عنوان «شهرزاد چاه» از سوی این انتشارات منتشر شده است.

در پشت جلد این کتاب آمده است: «نه دقیقه پیش شروع کرد به مردن. شوهر دلبندم، همه کسم، که مادربزرگ تنی و مادربزرگ ناتنی‌ام را کشت تا ثروت و سرنوشتم را در دست بگیرد، که خواهرم را کشت تا برایش پسری به دنیا بیاورم. یک دو جین پسر، وارث نام پرافتخار شه‌میری و سه ستاره درخشان سرشانه‌ها. همه کسانی را که در زندگی داشتم از من جدا کرد و خودش به جایشان نشست.»

این داستان از دید «شهناز»، «راوی» و «نیلو» بیان می‌شود و این سه راوی در تمامی کتاب دائما در حال چرخش هستند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «آخرین صبح نخستین ماه بهار، سه بانگ خروس از سحر گذشته، زن جوانی با بقچه‌ای بزرگ بر سر و چادر شبی پیچیده دور کمر به روستا پا گذاشت. چادری چنان سرخ که در تاریک روشن صبح سحرخیزترین زنان به دیدنش گمان بردند ستاره‌ای بالای سطح زمین سرگردان گشته است.»‌

مژده ساجدین متولد ۱۳۴۹ ساکن استان گیلان است. از وی تاکنون دو مجموعه داستان با عنوان‌های «خواهران ایلیا» و «بی‌رفت، بی‌برگشت» منتشر شده است.

رمان «شهرزاد چاه» از مژده ساجدی در ۲۹۶ صفحه در قطع رقعی به بهای ۱۷ هزار  تومان با شمارگان یک هزار و ۱۰۰ نسخه از سوی انتشارات هیلا منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها