شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹
احمدی:‌ نمی‌توانم بین شعر و جراحی یکی را انتخاب کنم/ «باد جایی خسته خواهد شد» منتشر شد

دکتر حمید احمدی که مجموعه مینیمال‌هایش با عنوان «باد جایی خسته خواهد شد» به تازگی از سوی انتشارات اریش روانه بازار نشر شده است اظهار کرد:‌ بسیاری از مردم فکر می‌کنند که شعر یک کار لطیف و جراحی یک کار خشن است و این دو نمی‌توانند در کنار هم قرار گیرند اما من هر دو حرفه را دوست دارم و نمی‌توانم بین شعر و جراحی یکی را انتخاب کنم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،‌ کتاب «باد جایی خسته خواهد شد» نوشته حمید احمدی با تصویرگری ضحی پاکزاد طی روزهای گذشته از سوی انتشارات اریش وارد بازار نشر شده است.

در پشت جلد این کتاب آمده است: «می‌دوم/ به دنبال آرزوی بر باد رفته‌ام/ و یقین دارم/ جایی/ باد.../ خسته خواهد شد...»

«باد جایی خسته خواهد شد» از ۴۲ مینیمال تشکیل شده است که «انتظار»، «آرزو»، «امید»، «شازده کوچولو»، «تصمیم»، «تنهایی»، «تپش»، «بی‌سرزمین»، «سیاه سپید»، «پیش‌بینی»، «نگاه»، «چشم‌هایش»، «پلان آخر»، «ثانیه‌ها»، «تجربه»، «دروغ مصلحتی»، «زلف بر باد مده»، «سیگاری»، «پدرسالار»، «دلتنگی»، «خاطره‌بازی»، «رفیق نیمه‌راه»، «بی‌خوابی»، «خط و نشان»، «رؤیا»، «همبازی»، «رسم عاشقی»، «رها رها ...رها من»، «تنوع طلب»، «شروع قصه»، «تظاهرات یک نفره»، «تسلیم»، «سیاهی»، «هوایی»، «قناعت»، «انکار»، «عبور»، «باد جایی خسته خواهد شد»، «سوء تفاهم»، «رؤیا»، «نقاشی مشترک» و «محکوم» اسامی این ۴۲ مینیمال است.

احمدی در توضیح این کتاب به ایبنا گفت: وبلاگی دارم که حدود ۷ سال است در آن می‌نویسم و خوشبختانه این وبلاگ توانسته مخاطبان خوبی را جذب کند، به همین دلیل تصمیم گرفتم گلچین مطالبی را که در این وبلاگ می‌نویسم در قالب یک کتاب منتشر کنم.

وی ادامه داد: این روزها تفکیک مناسبی به بین مینیمال، شعر آزاد و نثر هنری وجود ندارد و انتخاب اینکه این نوشته‌ها زیرمجموعه کدام یک از گروه‌های گفته شده قرار می‌گیرد، کار سختی است، بنابراین تصمیم گرفتم نام مجموعه مینیمال را برای کتاب درنظر بگیرم.

این شاعر و جراح عمومی با تاکید بر اینکه حرفه پزشکی مانع فعالیتش نشده، اظهار کرد: بسیاری فکر می‌کنند که شعر یک کار لطیف و جراحی یک کار خشن است و این دو نمی‌توانند در کنار هم قرار بگیرند اما من هر دو حرفه را دوست دارم و نمی‌توانم بین شعر و جراحی یکی را انتخاب کنم. واقعیت این است که پیش از شروع پزشکی گیتار می‌زدم، شعر می‌خواندم و روحیه هنری داشتم اما فضای خانه به شکلی بود که باید یا پزشک می‌شدم یا مهندس، بنابراین به سراغ پزشکی رفتم چراکه به آن علاقه‌مند بودم.

وی افزود: معمولاً به سراغ سوژه‌‌ها نمی‌روم و تلاشی برای نوشتن نمی‌کنم چراکه معتقدم که نوشته هنری باید جوششی باشد و نه کوششی، به همین دلیل بیشتر نوشته‌هایم صحبت‌های همین مردم جامعه‌ای است که من و شما هر روز آنها را در خیابان می‌بینیم. بعضی وقت‌ها نظرات و حرف‌های شاعرانه در جمع‌های مختلف زده می‌شود که ما به آن بی‌توجه هستیم.
 
در بخشی از این کتاب با عنوان «سیاه/سپید» می‌خوانیم:
«از بخت سیاهم حرف می‌زنم،
می‌گویند: «شعر سپید می‌گوید»
این مردم
نه مرا می‌فهمند
نه رنگ‌ها را!»
 
مجموعه مینیمال‌های دکتر حمید احمدی، با عنوان «باد جایی خسته خواهد شد» در ۹۲ صفحه در قطع رقعی به بهای ۸ هزار تومان با شمارگان ۵۰۰ نسخه از سوی انتشارات اریش منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها