دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
«سیب‌ کچل» در کتابفروشی‌ها

انتشارات پیدایش مجموعه داستان «سیب کچل» نوشته محمدرضا شمس را با تصویرگری ثنا حبیبی‌راد، برای کودکان منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) انتشارات پیدایش مجموعه داستان «سیب کچل» نوشته محمدرضا شمس را با تصویرگری ثنا حبیبی‌راد، برای کودکان منتشر کرده است. این کتاب دربردارنده 30 داستان کوتاه و فانتزی مانند دماغ آدم برفی، لباس دو رنگ، نردبان و ماه، سیب کچل، تونل وحشت، فرتی فرتان، کلاغی که کار نداشت، نقل شعبده‌باز، دو تا کره الاغ، عینک و غول، چتری که باز نمی‌شد و آش شب است.
 
در یکی از داستان‌های این کتاب می‌خوانیم: «یک چتر بود، یک عالمه باران تو زیرزمین خانه‌اش داشت. چتره باران‌ها را توی خمره می‌ریخت و نگه می‌داشت.
بهار که می‌شد، چتره یکی از خمره‌هایش را برمی‌داشت و تو کوچه و خیابان راه می‌افتاد و به هر بچه‌ای می‌رسید، یک مشت باران عیدی می‌داد. بچه‌ها خوشحال می‌شدند و مشت‌های پر از بارانشان را به هوا می‌پاشیدند. بعد زیر باران بالا و پایین می‌پریدند و بازی می‌کردند...»
 
در داستانی دیگر از این کتاب نیز می‌خوانیم: «دوتا کره‌الاغ بودند دوقلو، یکی سفید، یکی سیاه. دوتایی به هم چسبیده بودند. کره‌الاغ‌ها صبح تا شب با هم لج و لجبازی می‌کردند.
-عرعر
تو سر و کله هم می‌کوبیدند.
-عرعر
اگر سفیده می‌گفت: «بریم این طرف.» سیاهه می‌گفت: «بریم اون طرف.» اگر سیاهه می‌گفت: «بریم بالا.» سفیده می‌گفت: «بریم پایین.» یک روز سیاهه گفت: «بیا آواز بخونیم! عرعر!»
-آواز!
-جفتک!
-آواز!
-جفتک!...»
 
انتشارات پیدایش مجموعه داستان «سیب کچل» را در قالب 116 صفحه با شمارگان هزار نسخه و قیمت 80 هزار ریال منتشر کرده است.


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها