دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹
ملاقات با «دوستان قدیمی» استفن دیکسون در کتابفروشی‌ها

انتشارات افق کتاب «دوستان قدیمی» نوشته استفن دیکسون را با ترجمه‌ میترا هوشیار منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) کتاب «دوستان قدیمی» نوشته استفن دیکسون با ترجمه‌ میترا هوشیار به تازگی از سوی نشر افق منتشر شده است. در این کتاب نویسنده‌ای تنبل با نویسنده‌ دیگری که زندگی‌اش سروسامان ندارد آشنا می‌شود و زندگی پرحاشیه‌ آنها که گاه پرشور و خنده‌دار و گاه دردناک و اندوه‌بار است روایت می‌شود.
 
«دوستان قدیمی» طنز نافذ و نگاه بی‌پرده‌ نویسنده به مسائل اجتماعی را نشان می‌دهد و خلاقیتی که او در نثر خود از آن بهره می‌جوید. این رمان امضای نویسنده را در خود دارد و خودش آن را «نگارش یک پاراگراف و یک نقطه» می‌نامد.
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «کاتیا به ایرو گفت: «اگه بیشتر از یکی دو روز اینجا می‌مونی، بهتره برای وقتایی که من سرکارم و توی خونه تنهایی، همین دوروبر برای خودت هم‌صحبت دست و پا کنی. یه نویسنده‌ی دیگه رو همین نزدیکی‌ها می‌شناسم که دست و دلش برای داشتن هم‌صحبت فرهیخته و علاقه‌مند به ادبیات می‌لرزه. پدر یکی از شاگردامه. پسرش می‌گفت فقط دو مایل با اینجا فاصله دارن. رانندگی و دوچرخه‌سواری نمی‌کنه. می‌تونی با دوچرخه‌ی من بری خونه‌شون یا اگه هوا خیلی سرد و بارونی نباشه، قدم زنان با پای پیاده. شاید بتونید با هم اخت بشید، مطمئنم تو می‌تونی.»
 
ایرو یک ماه پیش با کاتیا آشنا شده بود. همدیگر را در کتاب فروشی دیده بودند و سرکتابی که کاتیا می‌خواست در کلاس به شاگردهای دبیرستانی‌اش درس بدهد، حرف‌شان گل انداخته بود. کاتیا به جای اینکه شماره‌اش را به او بدهد، از او شماره گرفته بود و چند ساعت از دیدارشان نگذشته، با تماسش ایرو را غافلگیر کرده بود. ایرو آپارتمانی در نیویورک داشت. کاتیا خانه‌ای کوچک را راکلند کانتی اجاره کرده بود که نزدیک بیست مایل با خانه‌ی او فاصله داشت...»



استفن دیکسون در سال 1936 در نیویورک متولد شد. وی سی و پنج سال در دانشگاه جان هاپکینز آمریکا داستان‌نویسی خلاق تدریس کرده است. دیکسون تاکنون بیست و سه کتاب نوشته و داستان‌های کوتاهش در نشریه‌های معتبر منتشر شده‌ است.
 
انتشارات افق، کتاب «دوستان قدیمی» را در قالب ۲۰۰ صفحه با شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۱ هزار تومان منتشر کرده است.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به نشانی زیر مراجعه کنید:

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها