یکشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
غزل‌های عمران صلاحی در یک دفتر منتشر شد

مجموعه غزل‌های عمران صلاحی منتشر شد. این مجموعه شامل شعرهایی است که بین سال‌های 1343 تا 1358 سروده شده و شامل اشعار جدی زنده یاد صلاحی است.

به گزارش خبرگزاری کتاب  ایران (ایبنا) مجموعه شعر «عطر بیدار زمین» نام دفتر غزل‌های زنده‌یاد عمران صلاحی، شاعر طنزپرداز است. این مجموعه 77 قطعه شعر کلاسیک را شامل می‌شود که البته برخلاف دیگر آثار صلاحی در حوزه طنز نیست.
 
عمران صلاحی که بیش از 40 دفتر شعر در مضامین مختلف سروده است که در کتاب‌های مختلف به چاپ رسیده‌اند، اما این مجموعه شامل همه غزل‌های این شاعر بین سال‌های 1343 تا 1358 است به انضمام یک قصیده که با عنوان «سعدی در کاشغر».
 
در یکی از غزل‌های این مجموعه با عنوان «جواب سلام» می‌خوانیم:
«زین پس به سنگ کوه نشیند پیام من
تنها از او رسیده جواب سلام من
چون کفتری که مانده هراسان در آسمان
ننشست لحظه‌ای به لبان تو نام من
در خانه‌ام چراغ برافرختم ز عشق
هر چند برف یأس نشیند به بام من
پوشیده حرف می‌زنم از شرم عاشقی
نامی است مستعار ز تو هر کلام من
عشق تو جرم من شد و در پیشگاه دل
تنها ره رهایی من، اتهام من!»
 
دفتر «عطر بیدار زمین» در شمارگان هزار و 100 نسخه به قیمت هشت هزار و 200 تومان به تازگی و در تابستان امسال (1394) از سوی انتشارات مروارید منتشر شده است.

عمران صلاحی (درگذشته در 11 مهر 1385) از مشهورترین شاعران، نویسندگان طنزپرداز معاصر است. وی در زمینه پژوهش در حوزه طنز نیز آثاری از خود به یادگار گذاشت.

«طنز سعدی در گلستان و بوستان»، «طنزآوران امروز ایران»، «ملانصرالدین»، «قطاری در مه»، «تفریحات سالم»، «رویاهای مرد نیلوفری»، «یک لب و هزار خنده»، «خنده‌ سازان و خنده پردازان»، «از گلستان من ببر ورقی»، «عملیات عمرانی»، «هزار و یک آینه»، «موسیقی عطر گل سرخ»، «مرا به نام کوچکم صدا کن» و «شاید باور نکنید» نام شماری از کتاب‌های منتشر شده زنده‌یاد صلاحی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها