دوشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
شعرهای بزرگسال ملکی حاصل نگاهی ساده به مضامینی ساده

جدیدترین مجموعه شعر بیوک ملکی با عنوان «روزهای بادبادک» منتشر شد. شعرهای این مجموعه گروه مخاطبان خاصی ندارد و به‌عبارتی هم مخاطب بزرگسال و هم مخاطب هوشمند نوجوان می‌توانند از آن لذت ببرند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ملکی در این مجموعه شعر با بهره بردن از ساختار فضاهای ساده شعری برای نوجوانان توانسته است مجموعه شعری برای بزرگسالان منتشر کند. گرچه ظاهر کتاب این ظن را در ذهن خواننده ایجاد می‌کند که این شعرها برای نوجوانان نوشته شده اما مخاطب بزرگسال نیز همان‌طور که گفته شد می‌تواند شعرهای ساده او را بخواند.
 
سرودن این شعرها به همان اندازه که فهم و درکش ساده است، ساده به نظر نمی‌رسد. «روزهای بادبادک» حاصل نگریستن شاعر به اشیاء و امور پیرامون که نتیجه‌اش نهایتاً به دست دادن تصویرهایی شاعرانه با مضامینی سهل و به دور از پیچیدگی است.
 
در یکی از شعرهای این مجموعه با عنوان «ناگهان چه‌قدر زود...» می‌خوانیم:
«وقتی گرگ و میش صبح
لقمه‌ای هوای تازه می‌خورد
به کوچه می‌زند
پدر
او تمام روز را
کار می‌کند
کار و کار و کار و کار
چون به او امان نمی‌دهد
روزگار
شب که می‌رسد به خانه
خسته و گرسنه است
باز هم ولی
پای سفره زود، از غذا
دست می‌کشد
زود
سیر می‌شود
دارد او چه‌قدر زود
پیر می‌شود»
 
مجموعه شعر «روزهای بادبادک» در هفت بخش با نام‌های «تازه‌ها»، «مترسک عاشق بود»، «بیا بگیر سیب را»، «در پیاده‌رو»، «از هوای صبح»، «کوچه دریچه‌ها» و «پشت یک لبخند» سروده شده است.
 
این مجموعه در شمارگان هزار و 100 نسخه به قیمت هشت هزار تومان به تازگی و در تابستان امسال (1394) از سوی انتشارات مروارید منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها