دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
نکاتی درباره «کالری‌شمار» و «درمان‌های‌خانگی 40 بیماری شایع» در قاب کتاب

کتاب‌های «کالری‌شمار(به زبان ساده برای عموم)» و «درمان‌های‌خانگی 40 بیماری شایع با رویکرد طبیعی درمانی» از سوی انتشارات تیمورزاده روانه بازار نشر علمی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) سومین چاپ کتاب «کالری‌شمار(به زبان ساده برای عموم)» نوشته نگار بلورفروشان، ‌دانش‌آموخته مقطع کارشناس ‌ارشد تغذیه و رژیم‌های درمانی از ایالات متحده ‌آمریکا و مدیر بخش تغذیه بیمارستان ایرانمهر، با 38 سرفصل از سوی انتشارات تیمور‌زاده منتشر شده است.  
 
نویسنده در پیشگفتار کتاب در تشریح انگیزه تألیف آورده است: «‌به‌‌عنوان متخصص تغذیه بنا به علم و تجربه دریافته‌ام که بهترین روش برای رسیدن به تناسب اندام،‌ محاسبه میزان کالری دریافتی روزانه و همچنین استفاده از تمامی گروه‌های گوشتی و انواع مواد نشاسته‌ای است.»
 
بلورفروشان معتقد است که کتابش اطلاعات لازم در زمینه محاسبه مقدار انرژی مورد نیاز روزانه بدن جهت کاهش وزن،‌ افزایش وزن و ثابت نگه‌داشتن آن‌را در اختیار مخاطب می‌گذارد.

وی بعد از ارائه جداولی برای انواع رژیم‌های غذایی، به مبتلایان به بیمار‌هایی مانند اوریک،‌ فشار خون،‌ دیابت، اولسریک، آلرژی‌های غذایی،‌ کلیوی و کیسه صفرا توصیه‌هایی ارائه کرده است.

به‌عنوان مثال رستمیان به بیماران دیابتی توصیه می‌کند که برای کاهش قند از شکر و مربا، از قند میوه‌هایی مانند توت، ‌کشمکش و انجیر استفاده کنند. مصرف غذا‌های فیبردار مانند نان سبوس‌‌دار، انواع سبزی،‌ هویج و حبوبات، توجه به کاهش چربی‌های مصرفی، مصرف مکمل‌های ویتامینی امگا 3، اضافه کردن وعده‌های غذایی در طول روز (6 وعده)، کم کردن اندازه غذا در هر وعده و فراموش نکردن ورزش از دیگر توصیه‌های این متخصص تغذیه به این دسته از بیماران است.  
 
سومین چاپ کتاب «کالری‌شمار(به زبان ساده)» با شمارگان چهار هزار نسخه در 72 صفحه، به بهای دو هزار و 950 تومان از سوی انتشارات تیمور‌زاده به بازار نشر عرضه شده است.
 
با درمان‌های خانگی 40 بیماری شایع آشنا شوید

ویراست دوم کتاب «درمان‌های‌خانگی 40 بیماری شایع با رویکرد طبیعی درمانی» نوشته دکتر محمدمحسن اقارب‌پرست از دیگر تازه‌های نشر انتشارات تیمور‌زاده است.  
 
کتاب حاضر با این جمله آغاز می‌شود: «‌مدت‌ها بود می‌خواستم چاره‌ای بیندیشم تا از مراجعه بیماران به مراکز درمانی و سرگردانی آن‌ها تا حد ممکن و معقول بکاهم،‌ البته به‌قدر وسع و توانم.»

نویسنده ادامه می‌دهد: «‌باور من بعد از 12 سال کار طبابت آن است که اکثریت مردم به پزشک نیاز ندارند و خود می‌توانند آستین همت بالا زنند و گلیم خود را از گرداب بیماری نجات دهند.»
 
نگارنده در ادامه در مطلبی با عنوان «توصیه‌های عمومی» آورده که باید طبع و مزاج خود و بیماریتان را بشناسید تا درمان خانگی مؤثرتر واقع شود. تا حد ممکن از نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های غیر ضرور مثل چای، شیرینی‌جات قنادی‌ها،‌ غذاهای فریز‌ شده، غذا‌های زود‌پزشده،‌ کنسرو،‌ سوسیس،‌ کالباس،‌ پیتزا،‌ گوجه‌فرنگی،‌‌ شکلات،‌ چیپس،‌ پفک،‌ بیسکویت،‌ نوشابه،‌ سس،  مواد‌رنگ‌دار، فست‌فود،‌ ترشی و شور،‌ پرهیز کنید.  
 
ویراست دوم کتاب «درمان‌‌های خانگی 40 بیماری شایع با رویکرد طبیعی درمانی» با شمارگان هشت‌ هزار نسخه در 96 صفحه به بهای دو‌هزار و 950 تومان از سوی انتشارات تیمور‌زاده منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها