یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
شناسایی «مبانی و اصول موفقیت‌شناسی» در قاب کتاب

انتشارات کارآفرینان بزرگ کتاب «مبانی و اصول موفقیت‌شناسی» را در 11 فصل منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) نخستین چاپ کتاب «مبانی و اصول موفقیت‌شناسی» نوشته محمد‌علی نژادیان، در 11 فصل از سوی انتشارات کار‌آفرینان بزرگ منتشر شده است.
 
چهار فصل نخست کتاب با عنوان‌های «دل‌نوشته‌های محمد‌علی نژادیان»، «چند نکته درباره کتاب (موفقیت‌شناسی)»، «معرفی کتاب (موفقیت‌شناسی) در خبرگزاری‌ها» و «مبانی و اصول موفقیت‌شناسی» شامل موضوعاتی مانند اهمیت موفقیت‌شناسی، آدمک بنده خوبم، یک درد دل دوستانه؛ به کجا می‌رویم؟ و چند پیشنهاد در زمینه موفقیت‌شناسی است.
 
نویسنده در بخش ابتدایی کتاب درباره اهمیت موفقیت‌شناسی آورده است: «اکثر کتاب‌ها، سخنرانی‌ها و سمینار‌ها در سرتاسر دنیا بیشتر به بعد عملی موفقیت می پردازند. یعنی بیشتر بر رسیدن به اهداف و آرزو‌ها تأکید دارند که در جای خود بسیار مفید و ارزشمند هستند. اما در کتاب موفقیت‌شناسی که در 11 فصل و 620 صفحه تألیف شده است با ارایه مبانی، نظریه و فلسفه موفقیت‌شناسی به‌صورت ریشه‌ای‌تر و سازمان‌یافته‌تری به ماهیت، حقیقت و تعریف موفقیت پرداخته شود.»
 
وی در تشریح دلایل پرداختن به مقوله موفقیت‌شناسی ادامه می‌دهد که بسیار دیده‌ایم که فرد هدفی را تعیین می‌کند،‌‌ برای رسیدن به هدف خود هزینه‌های سنگینی را متقبل می‌شود و چه بسا فرد به هدف خودش برسد، اما زمانی‌که به نتیجه حاصل شده رجوع می‌کند، می‌بیند آن‌طور که فکر می‌کرد در زندگی‌اش تحول ایجاد نشده یا احساس نا‌رضایتی می‌کند. از طرفی ممکن است فرد به دلیل نبودشناخت درست از تعریف موفقیت در هنگام اجرای برنامه‌ها و طی مسیر با مشکل مواجه بشود و ضرر و زیان‌های بسیاری را به خود و دیگران وارد کند.

«نظریه‌ موفقیت‌شناسی»، «فلسفه موفقیت‌شناسی ابعاد هستی آگاهی و چرایی...)»، «کمال‌شناسی و سعادت‌‌شناسی» و «فلسفه موفقیت‌شناسی (ابعاد چیستی موفقیت)» عنوان‌های چهار فصل بعدی کتاب است.

مقدمه‌ای بر نظریه موفقیت‌شناسی، نظریه موفقیت‌شناسی،‌ بعد آگاهی در موفقیت، تعریف موفقیت و شکست در بعد خرد و کلان مرز‌بندی موفقیت و شکست ظرفیت انسان برای موفقیت از مهم‌ترین بحث‌های مطرح شده در این چهار فصل است.

سه فصل پایانی کتاب با عنوان‌های «فلسفه موفقیت‌شناسی (بعد چگونگی موفقیت)»، «تأثیر عشق‌شناسی در موفقیت‌شناسی» و «چند پیشنهاد به مسئولان محترم جمهوری اسلامی ایران، سازمان ملل متحد و یونسکو» به موضوعاتی مانند موفقیت‌شناسی در ایران،‌ تعریف عشق، نظریه عشق، چگونگی موفقیت و عوامل مهم در موفقیت اختصاص دارد.
 
نویسنده در معرفی عوامل مؤثر در کسب موفقیت، آگاهی و شناخت همه جانبه،‌ هدف شفاف توأم با دور‌اندیشی به جای دیر اندیشی،‌ اعتماد به نفس و خود‌باوری،‌ برنامه‌ریزی،  ثبات قدم،‌ انتخاب درست،‌ تصمیم‌گیری به موقع و قاطع و اراده قوی را مورد تأکید قرار می‌دهد.
 
نخستین چاپ کتاب «مبانی و اصول موفقیت‌شناسی» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 166 صفحه، به بهای 12 هزار تومان از سوی انتشارات کارآفرینان بزرگ به بازار نشر عرضه شده است.

درباره نویسنده
نژادیان سال 1358 در تهران به دنیا آمد. وی در مقطع کارشناسی‌ارشد رشته مهندسی مکانیک دانشگاه آزاد واحد پردیس تحصیل کرده است. نژادیان به دلیل علاقه به مباحث حوزه فرهنگی دوره‌ای از زندگی خود را به عنوان مسئول کتابخانه سپری کرد. در حال حاضر نیز در حوزه صنعت و تجارت مشغول فعالیت است.   

«موفقیت‌شناسی» عنوان نخستین کتاب نژادیان است. «موفقیت‌شناسی فرهنگی و اقتصادی» و «مبانی و اصول موفقیت‌شناسی» از دیگر آثار این نویسنده است. نژادیان برای تألیف کتاب «مبانی و اصول موفقیت‌شناسی» در سال 93 عنوان پژوهشگر برتر سال 93 واحد پردیس دانشگاه آزاد را به خود اختصاص داد.

«زندگی، تجارت، عاقبت بخیری»، «تاریخچه صنعت موتورسیکلت در ایران»، «موفقیت شناسی» عنوان برخی از مقالات محمدعلی نژادیان است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    کتاب خوبی به نظر میرسه از کجا باید تهیه کنیم؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها