دوشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸
خاطرات خانم بلندگو فاش شد

خاطرات خواندنی از دوران کودکی و نوجوانی فریده کثیری، معلم کودکان استثنایی را می‌توانید در کتاب «خانم بلندگو» بخوانید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) خاطره نویسی یکی از قالب‌های ادبی است که مقدمه مهمی برای داستان نویسی به شمار می‌رود. کتاب «خانم بلندگو» نوشته فریده کثیری یک جلد از مجموعه «خاطرات خواندنی» و دربرگیرنده خاطرات این نویسنده است.
 
این مجموعه علاوه بر تشویق مخاطبان به ثبت خاطراتشان، آنان را با تجربیات مهم و شیرین نویسندگان مختلف آشنا می‌کند.
 
کتاب «خانم بلندگو» شامل برخی از خاطرات فریده کثیری، معلم کودکان استثنایی(کم توان) از دوران معلمی‌اش است.
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «آخرین بچه که سوار سرویس شد نفس راحتی کشیدم. داشتم به طرف دفتر می‌رفتم که وسایلم را جمع کنم که از دستشویی صدای گریه شنیدم. در این جور مواقع اگر توی فیلم باشد معمولا هنرپیشه‌ها می‌گویند: «اوه مای گاد!» اما من که هنرپیشه نبودم، ولی انگار در صحنه‌ای از یک فیلم واقعی گیر افتاده بودم با کارگردانی که قصد کات دادن نداشت. به سوی دستشویی دویدم و یکی از بچه‌های کلاس اولی را آنجا پیدا کردم؛ در حالی که خودش را خیس کرده و از خجالت در آنجا قایم شده بود...»
 
رویای یک ظهر تابستان، خانم بلندگو، تاثیر خال روی گونه، قبل از ظهر نحس، ماجرای جایزه بزرگ، نجات غریق و پسری با کفش‌های کتانی از عناوین خاطراتی است که در این کتاب بیان شده است.
 
انتشارات پیدایش، کتاب «خانم بلندگو» را در قالب 140 صفحه با شمارگان دو هزار نسخه منتشر کرده است. علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را با قیمت 80 هزار ریال خریداری کنند.
 
 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها