یکشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸
نفوذ هوای آلوده به بازار کتاب

انتشارات فنی ایران با کتاب «هوای آلوده» نوشته کارولین توتن با ترجمه نیلوفر مهدوی به نوجوانان می‌آموزد که برای پاک و سالم نگه داشتن هوای سیاره‌شان چه کارهایی می‌توانند انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) نفس کشیدن اولین کاری است که در 20 ثانیه اول زندگی پس از تولد انجام می‌دهیم. این کار نه تنها برای ما بلکه برای همه جانداران این سیاره مهم و حیاتی است. بنابراین برای این جامعه کوچک که گاهی جمعیت آن بسیار فشرده است، فقط یک هوا وجود دارد و ما چاره‌ای نداریم جز اینکه آن را با هم قسمت کنیم.
 
کتاب «هوای آلوده» نوشته کارولین توتن با ترجمه نیلوفر مهدوی نوجوانان را با اهمیت هوای پاک آشنا می‌کند و در فصل‌های مختلف کتاب مانند ترکیب جو زمین، آلودگی هوا، اثر آلودگی هوا بر سلامتی، انتشار گاز متان توسط دام‌ها و گرمایش زمین را مورد بررسی قرار می‌دهد و در پایان راه حل‌هایی برای کاهش آلودگی هوا ارائه می‌دهد.
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «جو به آرامش گرایش دارد زیرا تعادلش ناپایدار است. جو نمی‌خواهد از گرد و غباری پر شود که آن را نامتعادل کند. خیلی مهم نیست که طبیعت این گرد و غبار را ایجاد می‌کند یا انسان. دانشمندان برآورد کرده‌اند که میزان کربن دی اکسید در هوا به اندازه یک سوم مقدارش در سال 1750 افزایش یافته است. این مقدار افزایش خیلی زیاد است!...»
 
شکاف لایه ازن، اثر گلخانه‌ای، گرمایش زمین و آلودگی شهرها همگی خطر خفگی را با خود به همراه می‌آورند! مخاطبان با مطالعه این کتاب ترکیب مواد موجود در هوا را می‌شناسند و به رفت و آمد در شهرها به دقت بیشتری توجه می‌کنند. این کتاب راه‌های زیادی را به نوجوانان پیشنهاد می‌دهد تا هوای سیاره‌شان را پاک و سالم نگهداری کنند.
 
انتشارات فنی ایران، کتاب «هوای آلوده» را در قالب 32 صفحه مصور رنگی با شمارگان سه هزار نسخه و بهای 25 هزار ریال منتشر کرده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها