چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
شرح حال فدائیان اسلام از زبان گلرومفرد منتشر شد

کتاب «زندگی و مبارزات حاج اصغر گلرومفرد» شرح حال فدائیان اسلام را از زبان این مبارز بیان می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب «زندگی و مبارزات حاج اصغر گلرومفرد» به کوشش احمد فلسفی از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد.

وی از یاران شهید نواب صفوی، رهبر فدائیان اسلام بود و این کتاب در واقع شرحی موجز از فعالیت‌های فدائیان اسلام است که با تکیه بر دیده‌ها و شنیده‌های مرحوم حاج اصغر گلرو مفرد، در دو فصل نگاهی به فعالیت‌های فدائیان اسلام و شرح حال و مبارزات تدوین شده است.
 
در صفحه 64 کتاب «زندگی و مبارزات حاج اصغر گلرومفرد» می‌خوانیم: «بعد از آن‌که مرا نیمه‌شب از داخل خانه‌ام دستگیر کردند، به مرکز اطلاعات شهربانی کل کشور بردند و در بازجویی‌های مقدماتی، با کتک زدن و شکنجه اولیه، چیزی عایدشان نشد. سپس مرا تحویل فرمانداری نظامی تهران دادند. هنگامی که وارد شدم بر خلاف مرکز اطلاعات شهربانی، مسئولین ذیربط به طور صوری و ظاهری جهت جلب توجه، ابتدا با رعایت احترام با من رفتار کردند. اما من کاملا این روش تکریم کردن را نوعی خدعه و شگرد بازجویان می‌دانستم. لذا احساس می‌کردم وارد سلاخ‌خانه شده‌ام و بازجویان را شبیه ابلیس می‌نگریستم...»

«زندگی و مبارزات حاج اصغر گلرومفرد» را انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی با شمارگان 30 هزار نسخه، قطع پالتویی، 136 صفحه و به بهای 30‌هزار ریال روانه بازار نشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها