سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰
معرفی تازه‌های کتاب در جدیدترین شماره «نافه»

پنجاهمین شماره نامه ادبی فرهنگی و هنری «نافه» با معرفی کوتاه از تازه‌های کتاب منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در جدیدترین شماره «نافه» 15 کتاب جدید از سوی دست‌اندرکاران این مجله به خوانندگان معرفی شده است.

«شبانه‌ها» سروده سید‌علی صالحی، «لغزش ساقی» به قلم فریده گلبو، «پرنده‌ای با یک بال» اثر یاشار کمال با ترجمه مریم طباطبایی‌ها و «عاشق من» سروده علی عبدالرضایی از جمله کتاب‌های معرفی شده در این مجله است.

خوانندگان در بخش دیگری از این  مجله فرهنگی می‌توانند گفت‌وگوی مصطفی ملکیان با سیاوش جمادی را در این  مجله از نظر بگذرانند.

«گالری‌های کاغذی» یادداشتی است که در آن وحید سعیدی‌فرد یاد مرتضی ممیز، گرافیست برجسته ایرانی را گرامی داشته است.

محسن خیمه‌دوز منتقد و پژوهشگری است که در این شماره «نافه» مطلبی با عنوان «مدنیت زخمی و لمپنییسم پیچیده به روایت جهان‌های ممکن توبرتو» را منتشر کرده است.



«چرا حافظ شیراز در اوج است؟» عنوان مطلبی است که در آن حسن مکارمی، نویسنده و روانکارو در آن به جایگاه واقعی حافظ در زبان و ادب فارسی پرداخته است.

در ادامه جدیدترین شماره «نافه» می‌توان مطلبی با عنوان «ایده جدی گرفتن شرها» را از نظر گذراند که در آن احسان پویافر به بررسی مساله شر در بین ایرانیان باستان پرداخته است.

ناصر فکوهی در مقاله خود با عنوان «ابتذال شرارت» به رویکرد متعارف نسبت به موضوع «شر» که به صورتی گسترده و ژرف با مفهوم «ممنوعیت» و «گناه» پیوند خورده پرداخته است.

 «زوایای ناشناخته زندگی نیما» پرونده‌ای است که «نافه» به مناسبت زاد روز نیما یوشیج ترتیب داده و آن را در این شماره به چاپ رسانده است. در این پرونده مناسبتی آثاری از علیرضا پنجه‌ای، ابوالفضل پاشا و جلیل قیصری درباره نیما منتشر شده است.

پنجاهمین شماره «نافه» با سردبیری ناهید توسلی در 112 صفحه منتشر شده و به قمیت هشت هزار تومان به فروش می‌رسد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها