خبرگزاری کتاب ايران (IBNA) - پربيننده ترين عناوين هنر :: نسخه کامل http://www.ibna.ir/fa/art_media Tue, 17 Jul 2018 20:01:32 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 /skins/default/fa/normal3/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط خبرگزاری کتاب ايران (IBNA) http://www.ibna.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام خبرگزاری کتاب ايران آزاد است. Tue, 17 Jul 2018 20:01:32 GMT هنر 60 بررسی چند فیلم با موضوع نویسندگان http://www.ibna.ir/fa/doc/tolidi/263292/بررسی-چند-فیلم-موضوع-نویسندگان به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) موسسه فرهنگی هنری خوانش کارگاه 4 جلسه‌ای «اتاق‌های دیگر (صحنه‌هایی از زندگی دوگانه و نویسندگی) با آیدا مرادی‌آهنی» را در روزهای یکشنبه از ساعت پنج‌ونیم عصر برگزار می‌کند. اولین جلسه  این کارگاه در روز یکشنبه 24تیر برگزار شد. آیدا مرادی آهنی در شرح این کارگاه نوشته است: نویسنده چه‌طور میان دنیاهای موازی قدم می‌زند؟ در آن اتاق دیگر، اتاقی از آن خودش چه می‌کند که با دنیا کنار بیاید؟ آداب روزانه‌اش چیست برای اینکه نوشتن او را زمین نزند؟ برای اینکه آن دنیاهای موازی را تاب بیاورد، و برای سر کردن با چیزی که از آن رهایی ندارد. در این چهار جلسه می‌خواهیم کمی به آن اتاق‌ها سرک بکشیم. قرار است ابتدای هر جلسه با هم فیلمی ببینیم؛ داستان زندگی یک نویسنده، بعد با نگاهی به زندگی او، از آن زندگی دوگانه باهم حرف می‌زنیم. فیلم‌های مورد بررسی در این جلسات به شرح زیر است: از بیماری‌های یک سودایی تا هنر مدرن- فیلم: ساعت‌ها، استیون دالدری، 2002 (نگاهی به زندگی ویرجینیا وولف) انزوا یا سایه گریزان- فیلم: سلینجر، شِین سالرنو، 2013 (نگاهی به زندگی جی.دی سلینجر) اعتیادها و عادت‌ها- فیلم: کاپوتی، بنت میلر، 2005،‌(نگاهی به زندگی ترومن کاپوتی) نویسنده، رابطه‌ها و عشق‌هایش- فیلم: درباره سوزان سانتاگ، نانسی گیتس، 2014(نگاهی به زندگی سوزان سانتاگ) ]]> ادبيات Mon, 16 Jul 2018 11:28:22 GMT http://www.ibna.ir/fa/doc/tolidi/263292/بررسی-چند-فیلم-موضوع-نویسندگان جلد سوم و چهارم مجموعه نمایشنامه‌های داوود رشیدی در حالت تعلیق http://www.ibna.ir/fa/doc/report/263259/جلد-سوم-چهارم-مجموعه-نمایشنامه-های-داوود-رشیدی-حالت-تعلیق به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) داوود رشیدی کارگردان، تهیه کننده و بازیگر فقید 25 تیر 1312 متولد شد. وی در طول عمر هنری‌اش در زمینه تئاتر، سینما نمایشنامه‌نویسی و... فعالیت داشت و در نهایت نشان درجه یک فرهنگ و هنر را دریافت کرد. البته بسیاری این هنرمند را با بازی‌هایش در سینما، تلویزیون و تئاتر می‌شناسند اما او در طول حیات هنری خود در حوزه نمایشنامه‌نویسی نیز فعالیت داشته و به عنوان بازیگر تئاتر نیز شناخته می‌شود؛ همچنین نمایشنامه‌های بسیاری را ترجمه و تعدادی را کارگردانی کرده است. در زمان حیات داوود رشیدی قرار بود یک مجموعه چهارجلدی از آثار و زندگی‌نامکه او به صورت یکجا و کامل منتشر شود، اما با گذشت دو سال از مگ او این اتفاق هنوز نیفتاده است. حتا آثار منتشر شده او نیز دیگر تجدید چاپ نشده و علاقه‌مندان برای سترسی به آن با مشکلاتی مواجه هستند.  اعظم کیان‌افراز مدیر انتشارت افراز، ناشر کتاب‌های رشیدی درگفت‌وگو با ایبنا در این باره گفت:‌ «مجموعه آثار نمایشی داوود رشیدی قرار بود در 4 جلد باشد که دو جلد آن را چاپ کردیم و راهی بازار شد اما مطالب دو جلد دیگر هنوز به دستمان نرسیده است و از مولف هم خبری نداریم و قرارداد این کتاب‌ها نیز با خود داوود رشیدی بود. امیدواریم بتوانیم زندگی‌نامه ایشان به همراه متن دو جلد دیگر را جمع‌آوری کرده و منتشر کنیم.»  مجموعه آثار نمایشی داوود رشیدی نمایشنامه‌هایی را شامل می‌شود که او ترجمه کرده است. جلد اول و دوم این مجموعه به کوشش محمدعلی منصوری جمع آوری شده است که در ذیل به آن اشاره می‌کنیم: این مجموعه دربردارنده نمایشنامه‌های «کاپیتن قراگز» اثر لوئی گولیس، «ماجرای کوچه لورسین» اوژن لابیش، «می‌خواهید با من بازی کنید؟» مارسل آشار، «درخت تبریزی دوم، دست چپ» ماتئی ویشنی‌یک، «آخرین گدو» ماتئی ویشنی‌یک،«جا‌دربرده» میشل‌ریپ، «لباس باشکوهی به رنگ بستنی شیری» ری‌بردبری، «مال بورو به جنگ می‌رود» مارسل آشار،«پیروزی در شیکاگو» اثر والتر وایدلی است. جلد اول مجموعه آثار نمایشی داوود رشیدی با نام  «درخت تبریزی دوم و چند نمایشنامه دیگر»، به کوشش محمد علی منصوری سال 1392 در انتشارات افراز منتشر شده است. مجموعه دوم شامل نمایشنامه‌های «بازی کشتار» اثر اوژن یونسکو، «آری» نوشته گابریل‌آروت، «شایعه» اثر ژان‌میشل ریپ، «معجزه درآلاباما» ویلیام گیپسن و «مهمان» اریک امانوئل اشمیت می‌شود. مجموعه آثار نمایشی داوود رشیدی جلد دوم «بازی کشتار و چند نمایشنامه دیگر» نیز به کوشش محمدعلی منصوری و علی رضائی‌زاده در سال 1395 در انتشارات افراز  منتشر و دیگر تجدید چاپ نشده است. گفتنی است داوود رشیدی نمایشنامه‌های بسیاری از نمایشنامه‌نویسان مطرح چو ساشا گیتری، ماتئی ویسنی‌یک، غلامحسین ساعدی و ... را کارگردانی و بازی کرده است. او 5شهریور 95 پس از طی یک دوره بیماری درگذشت.     ]]> هنر Mon, 16 Jul 2018 07:21:51 GMT http://www.ibna.ir/fa/doc/report/263259/جلد-سوم-چهارم-مجموعه-نمایشنامه-های-داوود-رشیدی-حالت-تعلیق نخستین فیلم­‌های بلند سینمایی، اقتباس ادبی بودند http://www.ibna.ir/fa/doc/longint/263272/نخستین-فیلم-های-بلند-سینمایی-اقتباس-ادبی-بودند به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) پیچیدگی تولید فیلم عاملی است که گاهی تفسیر آن را ضروری می‌­کند. ما نیاز داریم که با دقت به قاب تصویر نگاه و درباره ساخت داستان فرضیه­‌سازی کنیم و درباره معانی ممکن آن حدس بزنیم. فیلم‌­ها در یک بافت اجتماعی و فرهنگی­ تولید و دیده می‌­شوند که شامل مواردی بیش از متون سایر فیلم­‌ها می‌­شود؛ فیلم از طریق روایت‌­هایش است که از کارکردی فرهنگی برخوردار می‌شود که فراتر از لذت داستان می‌­رود. گودرز میرانی، مترجم، به‌تازگی  کتاب «فیلم به منزله کردار اجتماعی» نوشته گریم ترنر را ترجمه و انتشارات علمی و فرهنگی آن را منتشر کرده است کتابی که به همین موضوعات می‌پردازد، به همین جهت گفت‌وگویی با گودرز میرانی درباره این کتاب انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانیم:   در کتاب «فیلم به منزله کردار اجتماعی» از چه نظریه‌هایی استفاده شده است؟ این نظریه‌ها چگونه در این فیلم‌ها مطرح می‌شود؟ از طیف گسترده‌ای از نظریه­‌ها استفاده شده است. اما این استفاده به معنای آن نیست که از همه نظریه‌­هایی که در کتاب آمده است برای تحلیل فیلم‌­ها استفاده شده است، بلکه به این معناست که نوعی کاربرد و کارکرد نظریه در تحلیل فیلم را توضیح داده است. اصولا وقتی ما از نظریه نام می‌­بریم، مراد ما بیشتر نوعی چارچوب نظری برای تحلیل فیلم است نه الزما استفاده از نظریه در خود فیلم. البته تردیدی نیست که فیلمساز هم برای ساخت فیلم خود نوعی چارچوب نظری و به عبارت بهتر نظریه دارد، اما زمانی که صحبت از مطالعه فیلم به عنوان یک امر اجتماعی است، بیشتر تحلیل فیلم بر مبانی مختلف نظری، مد نظر است. شاید بهتر است بگوییم چگونه از نظریه برای تحلیل فیلم‌­ها استفاده شده است؟ در این صورت، کتاب برای نظم بخشیدن به شیوه ارائه نظریه‌ها، نوعی دسته‌­بندی انجام داده است که به طور طبیعی در قالب فصل­‌های شش­گانه نشان داده شده است. شاید بگویید که کتاب هفت فصل دارد، چرا شش­گانه؟ در جواب باید بگویم که در فصل هفتم کاربرد عملی نظریه را در تحلیل فیلم شاهدیم و کتاب از مسیر شش فصل توضیحی خارج و وارد مرحله عملی کاربرد نظریه در تحلیل دو فیلم خاص شده است. البته فصول مختلف کتاب، بخشی تحت عنوان «پیشنهادهایی برای کار بیشتر» دارد که درواقع، نویسنده مایل است دانشجو یا خواننده علاقه­‌مند فیلم‌­هایی را بر اساس نظریه یا نظریه‌­هایی که در آن فصل توضیح داده شده است، تحلیل کند. نمونه خوب این نوع کاربرد در فصل هفتم کتاب در مورد فیلم­‌های «بوچ کسیدی و ساندنس کید» و «دربه‌­در به دنبال سوزان» آمده است. آیا این کتاب براساس نظریات جامعه­‌شناسی یا جامعه‌­شناسان خاصی است؟ اینجا باید ببینیم منظور از «خاص» چیست. اگر منظور شما، گلچینی از نظریه‌­های جامعه­‌شناسی است که برای تحلیل فیلم می­‌توان از آنها استفاده کرد، پاسخ مثبت است. به هر حال این کتاب درباره نظری‌ه­های زیادی صحبت کرده است و همه نظریه­های جامعه­شناسی را در خود ندارد، اما طیفی از نظریه­ها را که از سوی جامعه­شناسان مختلف در دوره­های گوناگون مطرح و ارائه شده است، در خود دارد. مثلا نظریه­های ساختارگرایی دامنه وسیعی دارند، اما در اینجا چند نمونه از این نوع نظریه­های جامعه­شناسان مختلف و کاربرد آنها در تحلیل فیلم توضیح داده شده است.   به نظر شما آیا این کتاب برای کسانی که می‌خواهند فیلم اجتماعی بسازند مناسب است؟ می‌توانند به این منظور از این کتاب استفاده کنند؟ این کتاب برای همه کسانی که به فیلم و سینما علاقه دارند، مفید است چه نویسنده فیلم­نامه باشد، چه کارگردان و سایر عوامل حتی عوامل صرفا فنی در سوی تولید، همچنین منتقدان و تماشاگران فیلم در سوی مصرف. نوع استفاده و بهره­گیری از مطالب کتاب در افراد مختلف، متفاوت است. طبیعتا سازندگان فیلم، برای تولید یک اثر خوب و تاثیرگذار، نیازمند آگاهی از مخاطب و شرایط جامعه هستند و هر میزان این آگاهی بیشتر باشد، در صورت رعایت کیفیت تولید فنی، اثری تاثیرگذارتر خلق خواهد شد. در عنوان کتاب «فیلم به منزله کردار اجتماعی» دو واژه و ترکیب واژگانی وجود دارد، «فیلم» و «کردار اجتماعی» که درواقع اتصال و ربط دو بخش را ترسیم می­‌کند. بنابراین، استفاده از مطالب این کتاب برای سوی تولید هم مفید خواهد بود. شاید بتوان گفت، تولیدکننده­‌ای که این کتاب را می­‌خواند، همواره نوعی منتقد را در کنار خود احساس می­‌کند که در مراحل مختلف تولید، درباره فیلم اظهار نظر می­‌کند.   با توجه به اینکه این کتاب به فیلم‌های خارجی پرداخته است، می‌توان از این نظریات درباره فیلم‌های ایرانی استفاده کرد؟ تولید فیلم در کل تابع اصول و قواعدی است که در همه جا برای ساخت فیلم باید در نظر گرفته شود، خواه هالیوود باشد، خواه بالیوود و خواه نالیوود (فیلم­هایی که در نیجریه تولید می‌­شوند). فیلمساز ایرانی هم بدون توجه به این اصول و قواعد فیلم نمی­‌سازد. در تحلیل فیلم هم طبیعتا استفاده از این کتاب و نظریه­‌های مطرح شده در آن برای تحلیل­گر حرف‌ه­ای کاربردی  دارد و برای خواننده علاقه­‌مند به فیلم، در تغییر نوع نگاه به فیلم و فیلم­‌دیدن مفید خواهد بود.    آیا فیلم‌هایی که در این کتاب بررسی شده است، فیلم‌های رئالیستی است یا شامل فیلم‌های غیر رئالیستی و فانتزی هم می‌شود؟ در این کتاب به طیف وسیعی از فیلم­ها اشاره شده و بر مبنایی تاریخی به بررسی ژانر، روایت و... در فیلم‌­های گوناگون در دوره­‌های مختلف پرداخته شده است. بنابراین، نمی‌­توان محدودیتی برای فیلم‌­های مورد بحث قائل شد. انتخاب فیلم برای تحلیل، بر اساس بحث نظری متناسب با آن صورت گرفته است. ژانر علمی-تخیلی که با جلوه‌­های ویژه رایانه‌­ای در سینمای معاصر جایگاه ویژه‌­ای پیدا کرده است، یکی از ژانرهای مورد اشاره در این کتاب است.   آیا بر اساس یافته‌های نویسنده، گریم ترنر، می‌توان یک قانون کلی درباره فیلم‌هایی که به منزله کردار اجتماعی هستند پیدا کرد؟ ترنر بر این باور نیست که برخی فیلم­‌ها به منزله کردار اجتماعی‌­اند و برخی دیگر نه، بلکه او فیلم را به عنوان یک کل، واجد این ویژگی می­‌داند. بنابراین، اینکه ترنر فیلم­‌ها را مثلا در دو دسته قرار داده باشد که یکی واجد انطباق‌­پذیری با عمل اجتماعی، هم از نظر کاربرد و هم از نظر ویژگی باشد و دیگری فاقد آن، مورد بحث این کتاب نیست. این کتاب خود فیلم را با همه خصوصیات و کارکردهایش، نوعی عمل اجتماعی می­‌داند و برای روشن ساختن ابعاد این مسئله به فیلم­‌های متعددی اشاره می‌­کند که الزاما در یک طیف مثلا به نام فیلم­‌های دارای خصیصه «کردار اجتماعی» نمی‌­گنجند.   به نظر شما آیا نویسنده در این کتاب به فلسفه و ادبیات نیز پرداخته است؟ چه مقدار در این کتاب به فلسفه تأکید دارد؟ اگر منظور پرداختن مستقیم به فلسفه و ادبیات و بحث درباره این موضوعات است، در این کتاب چندان جایی برای این مباحث وجود ندارد. اما اگر منظور داشتن مبانی فلسفی و ادبی است، سراسر این کتاب فلسفه است و ادبیات هم در لابه‌لای آن موج می‌­زند. مگر می­‌شود از نظریه صحبت کرد اما فلسفه غایب باشد؟ به نظر من هر جا صحبت ازنظریه باشد، فلسفه از قبل در آنجا حضور دارد. نخستین فیلم­‌های بلند تاریخ سینما، اقتباس از رمان‌­ها و داستان­‌های ادبی بودند و همچنان این روند ادامه دارد و متوقف نشده است. بسیاری از فیلم­‌هایی که در این کتاب مورد مطالعه قرار گرفته‌­اند، برداشت­‌ها و اقتباس‌­هایی از آثار ادبی هستند. با این توصیف، آیا امکان غیبت ادبیات در این کتاب وجود دارد؟   در ایران ژانری به نام ژانر اجتماعی مطرح شده است، اما بسیاری کارشناسان معتقدند این ژانر وجود خارجی دارد، آیا در این کتاب از ژانر اجتماعی صحبت می‌شود؟ من درست معنای ژانر اجتماعی را نمی­‌فهمم. اگر منظور شما فیلم اجتماعی یا ساختن فیلم درباره مسائل اجتماعی است که در حقیقت کشاندن مسائل بزرگ اجتماعی به رابطه میان شخصیت­‌هاست، طبیعتا در این کتاب هم فیلم‌­هایی با این مضمون وجود دارند.   انتشارات علمی و فرهنگی کتاب «فیلم به منزله کردار اجتماعی» اثر گریم ترنر، ترجمه گودرز میرانی را با شمارگان1000 نسخه و با قیمت18000تومان در311 صفحه منتشر کرده است. ]]> ادبيات Tue, 17 Jul 2018 08:05:30 GMT http://www.ibna.ir/fa/doc/longint/263272/نخستین-فیلم-های-بلند-سینمایی-اقتباس-ادبی-بودند برگزاری «رویداد خلق ایده» در بنیاد سینمایی فارابی http://www.ibna.ir/fa/doc/naghli/263275/برگزاری-رویداد-خلق-ایده-بنیاد-سینمایی-فارابی به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، برای اولین بار درسینمای ایران، یک تیم استارتاپی جوان و مستقل، متشکل از هنرمندان عرصه سینما و نیز جوانانِ متخصص در زمینه رویدادهای نوین از دانشگاه شریف و تهران، به شکل خودجوش اقدام به طراحی رویدادی کرده‌اند که در آن به موضوعاتی همچون کارآفرینی، آموزش و تجربه در محیط حرفه‌ای، توانمندسازی فیلمنامه‌نویسان و افزایش مهارت‌های حرفه‌ای و روزآمد، توجه شایانی شده است. «رویداد خلق ایده»‌ از لحاظ ساختاری به شکل یک استارت‌آپ ویکند برگزار می‌گردد؛ در این رویداد سینمایی، ایده‌های کوتاه و خلاقانه‌ شرکت گنندگان، بشکل کار گروهی (Team Working) با همراهی و راهنمایی نویسندگانِ برجسته‌ کشور در مقام مربی (Mentor) به طرح‌هایی حرفه‌ای برای ساخت فیلم‌های سینمایی بدل شده و در انتها برای شتاب دهندگانی که همانا تهیه‌کنندگان، کارگردانان و مسئولان سینمایی هستند، ارائه (Pitching) خواهد شد. این رویداد پس از یکسال کار مطالعاتی، مشاوره از اساتید مختلف و نیز بررسی چالش‌های موجود در سینما، و با اخذ تایید و حمایت از مراکزی همچون معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان سینمایی، پردیس سینماگالری ملت، بنیاد سینمایی فارابی و ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، و به دبیری مصطفی نظری‌ زاده، و با حضور اساتیدی همچون علی اکبر قاضی‌نظام، فرهاد توحیدی، کامبوزیا پرتوی، مهدی سجاده‌چی، عبدالرضا منجزی، عباس رافعی، مهراب قاسم‌خانی، سروش صحت و شهرام مکری اجرا خواهد شد. اولین دوره از«رویداد خلق ایده» با رویکرد کارآفرینی در زمینه فیلمنامه‌نویسی، تولید و ارائه‌ ایده‌ و طرح‌های متنوع برای سینمای حرفه‌ای، در تاریخ ۳، ۴ و ۵ مردادماه ۱۳۹۷ در پردیس سینماگالری ملت برگزار خواهد شد.   ]]> هنر Mon, 16 Jul 2018 09:55:54 GMT http://www.ibna.ir/fa/doc/naghli/263275/برگزاری-رویداد-خلق-ایده-بنیاد-سینمایی-فارابی دفتر دوم «ردیف آوازی به روایت استاد محمود کریمی» منتشر شد http://www.ibna.ir/fa/doc/naghli/263309/دفتر-دوم-ردیف-آوازی-روایت-استاد-محمود-کریمی-منتشر به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) سیامک جهانگیری، آهنگساز، نوازنده نی و مدرس دانشگاه، در مورد این اثر گفت: مجموعه‌ حاضر به عنوان کتاب دوم شامل دستگاه همایون، نوا و آواز بیات اصفهان است. پیش از این در جلد اول، دستگاه شور و متعلقات آن در دو سی‌دی به چاپ رسیده بود و بقیه‌ دستگاه‌ها نیز در مجلد بعدی به چاپ خواهد رسید. وی افزود: نی یکی از نزدیک‌ترین سازها به حنجره ی انسان است و شاید از این بابت اجرای آواز یا ردیف آوازی برای این ساز مناسب تر باشد. به همین خاطر، این مجموعه برای ساز نی آوانویسی و اجرا شده است. وی در مورد آوانویسی و اجرای این ردیف بیان کرد: آنچه در آوانویسی‌ها برای این ساز مد نظر بوده، اجرای چپ کوکِ دستگاه همایون، نوا و آواز بیات اصفهان است، زیرا در اجرای چپ کوک با این ساز، توالی حرکت نغمگی از گستره‌ صوتی بم به زیر است و نسبت به اجرای راست کوک‌ها، در این ساز بهتر قابل اجراست.»   سیامک جهانگیری، نوازنده‌ی نی، آهنگساز و مدرس دانشگاه، نزد عبدالنقی افشارنیا فراگیری این ساز را آغاز کرد و پس از ورود به دانشکده‌ی هنرهای زیبا دانشگاه تهران نوازندگی نی را نزد محمدعلی کیانی‌نژاد دنبال کرد. این هنرمند در زمینه تألیف کتاب و سی‌دی برای آموزش ساز نی فعالیت‌های زیادی کرده است. آلبوم‌هایی چون «می‌رسد باران»، «ترنمی برای صبح»، «۲۴ چهارمضراب از ابوالحسن صبا»، «بدرقه‌ی ماه»، «در رگ تاک» و اجرای «ردیف استاد عبدالله دوامی» بخشی از فعالیت‌های سیامک جهانگیری در زمینه‌ی موسیقی هستند. ]]> هنر Tue, 17 Jul 2018 06:22:54 GMT http://www.ibna.ir/fa/doc/naghli/263309/دفتر-دوم-ردیف-آوازی-روایت-استاد-محمود-کریمی-منتشر شهبازی ترجمه‌هایش از رابرت کوهن را می‌خواند http://www.ibna.ir/fa/doc/naghli/263332/شهبازی-ترجمه-هایش-رابرت-کوهن-می-خواند به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی گروه آرمان هنر، این درام تاریخی را رابرت کوهن در سال 2004  نوشته و غلامرضا شهبازی آن را به فارسی برگردانده است.   رابرت کوهِن در «ماکیاولی؛ هنر رعب و وحشت» با لحنی امروزی به زندگی نیکولو ماکیاول می‌پردازد. این نمایشنامه بر اساس کتاب «شهریار» نوشته‌ ماکیاوللی شکل گرفته است که یکی از مطرح‌ترین آثار سیاسیِ جهان است. این نمایشنامه‌خوانی در قالب فعالیت‌های گروه آرمان هنر اجرا می‌شود که قصد دارد آن را در آینده‌ای نزدیک به صحنه ببرد. این برنامه شنبه، 30 تیرماه ساعت 20:30 به تهیه‌کنندگی سید مصطفی موسوی‌منش و با نقش‌خوانی سجیه آشوری، پارسا پولادوند، عماد جاویدپور، محمد حسنی، آرمین خوش‌نیک، سیمین‌دخت شاکری، غلامرضا شهبازی، پونه عبدالکریم‌زاده و کامبیز منصف اجرا می‌شود. دیگر عوامل اجرایی این نمایشنامه‌خوانی عبارتند از: دستیار کارگردان: سید مصطفی موسوی‌منش، آهنگساز و نوازنده: سهیل الله‌یار (از گروه ددگو)، طراح پوستر و بروشور: سارا ندیمی، عکاس: امیر محنتی، نگاره روحانی و آتوسا امینی، دستیار تهیه: محمد حسنی و مدیران اجرا: آرین احمدی، شیما شامی. ]]> هنر Tue, 17 Jul 2018 07:55:58 GMT http://www.ibna.ir/fa/doc/naghli/263332/شهبازی-ترجمه-هایش-رابرت-کوهن-می-خواند