خبرگزاری کتاب ايران (IBNA) 18 مهر 1389 ساعت 11:25 http://www.ibna.ir/fa/doc/naghli/83806/شاكرين-آثار-آموزشي-موسيقي-نيازمند-درجه-بندی -------------------------------------------------- زير و بم كتاب‌هاي آموزشي در حوزه موسيقي/ ۶ عنوان : شاكرين: آثار آموزشي موسيقي نيازمند درجه‌بندی است -------------------------------------------------- سوسن شاكرين، نوازنده و پژوهشگر، معتقد است كتاب‌هاي آموزشي حوزه موسيقي بايد درجه‌بندي شوند تا نظم پيدا كنند.\ متن : شاكرين در گفت وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، برگزاري همايشيبا موضوعآموزش موسيقي را ضروري دانست و افزود: با انجام اينگونه فعاليت ها آموزش در حوزه موسيقي نظم مي گيرد. در همايش تمام مدرسان روش هاي خود را ارايه مي كنند و دورنمايي كلي از آموزش بدست مي آيد كه به مسير آموزش كمك خواهد كرد. در حال حاضر هر شخصي به شيوه خود آموزش مي دهد. وي ادامه داد: تنوع در آموزش موجب انتشار كتاب هاي مختلف آموزشي شده است. تنوع كتاب بد نيست ولي نيازمند درجه بندي است. درجه بندي و پله اي شدن متون آموزشي موجب نظم كتاب ها مي شود. شاكرين توضيح داد: با درجه بندي كتاب ها هنرجو مي داند كدام كتاب براي كلاس مقدماتي و كدام اثر را براي دوره پيشرفته استفاده كند. سطوح و كاركرد اين متون بايد مشخص باشد. وي گفت: كتاب هاي آموزشي موسيقي بنا بر روش هاي آموزشي انواع مختلفي دارد ولي گونه اي منتشر مي شوند كه مشكل برانگيز شده اند. اين مشكلات را بايد از پايه حل كرد چون زنجيره ايي به هم متصل اند. شاكرين اضافه كرد: چاپ و انتشار كتاب آموزشي به انتشارات متون موسيقي هم برمي گردد. اگر اين متون براي چاپ در يك مسير قرار بگيرند و مسير مشخص باشد حتي مي توان كتاب ها را مورد مقايسه قرار داد. سوسن شاكرين از نوجواني در دوره هاي شبانه كنسرواتوار موسيقي، آموزش گيتار و ساير درس هاي تخصصي را آغاز كرد و بعدها نيز به طور آزاد، آموختن را ادامه داد. در سازمان كر اپرا، كر اركستر سمفونيك و كر تالار رودكي هم حضوري فعال و پيگير داشته است. ناماو به عنوان سومين زن در ساخت موسيقي فيلم، در فرهنگ سينماي ايران به ثبت رسيده است.