دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۴
آثار جدید دفتر شعر جوان منتشر می‌شود

مدیر دفتر شعر جوان از انتشار 12 عنوان مجموعه شعر جدید و 10 عنوان تجدید چاپی توسط انتشارات این دفتر خبر داد. چاپ چهارم «مجموعه شعرهای سلمان هراتی» و دو دفتر منتخب شعر شاعران برگزیده سومین و چهارمین جایزه «کتاب سال شعر جوان» از جمله این آثار هستند.\

عبدالملکیان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره آثار در دست انتشار دفتر شعر جوان گفت: 12 عنوان مجموعه شعر جدید توسط انتشارات دفتر شعر جوان مراحل نشر را طی می‌کنند. این کتاب‌ها از میان مجموعه‌های شعر شاعران جوان عضو این دفتر انتخاب شده‌اند.

وی افزود: حدود 150 عنوان مجموعه شعر توسط شاعران به دفتر انتشارات رسیده است و در نهایت پس از بررسی این آثار توسط کارشناسان از میان این مجموعه‌های پیشنهادی 12 عنوان برای چاپ در نظر گرفته شد.

مدیر دفتر شعر جوان به دو عنوان کتاب گزیده آثار جایزه «کتاب سال شعر جوان» اشاره و تصریح کرد: دو عنوان از کتاب‌های در دست انتشار به منتخبی از اشعار شاعران برگزیده سومین و چهارمین جایزه «کتاب سال شعر جوان» اختصاص دارد که توسط ریحان ریحانی گردآوری شده‌اند.

وی ادامه داد: 10 عنوان دیگر با توجه به معیارهای دفتر شعر جوان برای چاپ انتخاب شده‌اند. توجه به آثار شاعران شهرستانی و حفظ نسبت میان تعداد آثار این شاعران و شاعران تهرانی و همچنین توجه به آثار شاعران زن از جمله معیارهای مدنظر دفتر شعر جوان هستند.

عبدالملکیان درباره دیگر معیارهای این انتشارات اظهار داشت: سعی شده است که از قالب‌های مختلف شعری غاقل نمانیم و نسبت تعداد آثار در حوزه شعر کلاسیک و شعر نو در نظر گرفته شود.

«آتش نوشته‌های مداد شمعی» سروده راحله معماریان، دفتر شعر ابوالقاسم تقوایی با عنوان «افلاطونی که هندسه نمی‌دانست»، «بی‌حواس‌ترین زن دنیا» سروده منیره حسینی، «پروانه‌های کولی» مجموعه شعری از امیر اکبرزاده و «پیراهن تو پرچم کدام جمهوری است» دفتر شعر رسول پیره عنوان برخی از آثار در دست انتشار دفتر شعر جوان هستند.

«دل داده‌ام به تاریکی» از هادی خورشاهیان، «سایه سر به هوا» سروده مهرداد جهانگیری، «کروکی بهشت» دفتر شعری از فرزاد آبادی، «هم‌سایه‌های مشکوک» اثر حافظ عظیمی و «من بیشتر انار اتفاق می‌افتم» سروده طیبه نیکو دیگر آثار در دست چاپ انتشارات دفتر شعر جوان هستند.

وی به آثار تجدید چاپی این انتشارات اشاره و تشریح کرد: خوشبختانه دفتر شعر جوان در میان مخاطبان خود جایگاه مناسبی پیدا کرده است و آثار منتشر شده توسط این انتشارات با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شده است. برهمین اساس چاپ نخست 10 عنوان از کتاب‌هایی که در نمایشگاه کتاب امسال ارائه شد به پایان رسید و این آثار تجدید چاپ می‌شوند.

این شاعر ادامه داد: چاپ چهارم «مجموعه کامل شعرهای سلمان هراتی»(سه عنوان کتاب هراتی و یک عنوان شعرهای منتشر نشده این شاعر که توسط قیصر امین‌پور تنظیم و گردآوری شده‌اند) و چاپ پنجم «پرنده‌ پنهان» سروده گروس عبدالملکیان به همراه چاپ دوم «کتاب سال شعر جوان 1 و 2» برخی از آثار تجدید چاپی هستند.

چاپ دوم مجموعه‌های شعر «جمعه، خیابان ولیعصر» دفتر شعری از آرش شفاعی، «صدایم را از پرنده‌های مرده پس بگیر» سروده لیلا کردبچه، «قزل‌آلای خال قرمز» مجموعه‌ای از سروده‌های مجید سعدآبادی، «گوشه‌ای در اصفهان» سروده جواد زهتاب، «منهای جمع» از سیدمهدی موسوی و «نام دیگر نیامدن» سروده محمدرضا رستم‌پور دیگر آثار تجدید چاپی انتشارات دفتر شعر جوان هستند.

عبدالملکیان در پایان یادآور شد: این کتاب‌ها با همکاری و حمایت موسسه خانه کتاب منتشر می‌شوند. همچنین امیدوارم نهادهای فرهنگی توجه ویژه و موثری به حوزه شعر و ادبیات داشته باشند تا شاهد شکوفایی استعدادهای جوان این حوزه باشیم.

12 عنوان مجموعه شعر جدید و 10 عنوان کتاب تجدید چاپی انتشارات دفتر شعر جوان مراحل اداری و یا فنی نشر را طی می‌کنند. این آثار تا پایان امسال یا اوایل سال آینده راهی بازار کتاب می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط