سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۴
جشنواره شعر فجر؛ تلنگری برای تامل بیش‌تر در فرهنگ ایران  زمین

منصور اوجي شب گذشته در حاشيه مراسم بازديد ميهمانان جشنواه شعر فجر از بنیاد ایرانشناسی و ضیافت شام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تحول غزل امروز در آثار شاعران در اين جشنواره گفت: برنامه‌هاي اين جشنوراه تلنگري براي تامل بیش‌تر در تمدن و فرهنگ و هنر ايران زمين بود.\

 به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اوجي در مراسم شب گذشته(دوشنبه، 9 اسفند) در برنامه ضيافت شام وزير ارشاد در بنياد ايرانشناسي، از نظم و ترتيب جشنواره امسال و سطح مطلوب شعري در آن سخن گفت و توضيح داد: جشنواره شعر فجر از نظم و ترتيب خوبي برخوردار بود. من سال گذشته در اين جشنواره نبودم، ‌ولي برنامه‌هاي امسال را تاييد مي‌كنم.

وي با اشاره به برنامه‌هاي متعدد اين جشنواره و بازديد ميهمانان ايراني و خارجي از موزه‌هاي هنري گفت: برنامه‌هاي بازديد شاعران از موزه‌ها نيز بخش مهمي از برنامه‌هاي اين جشنواره بود كه به جهت شناساندن فرهنگ و تمدن غني ايران بسيار حايز اهميت است؛ چرا كه سبب مي‌شود ميهمانان و كارشناسان  ادبي و شاعر، ‌نسبت به تمدن و فرهنگ غني ايران زمين تامل بيشتري داشته باشند.

اين شاعر پيشكسوت با توضيح درباره برنامه شعرخواني جشنواره نيز گفت: برنامه‌هاي شعرخواني نيز به خوبي و با تمركز برگزار شد، ‌ضمن آنكه در اين رويداد شعري دريافتم غزل امروز از پويايي خاصي برخوردار شده است؛ چرا كه پا‌به‌پاي تغییرات جامعه كنوني ما خلق مي‌شود و در حال رشد و تعالي است.

وي در پاسخ به سوالي دراين باره كه «اين جشنواره را با چه كاستي‌ها يا نقاط ضعفي مواجه ديديد؟»، ‌گفت: در ميان شاعران خارجي ديده شد كه برخي با فرهنگ و شعر ما كمتر آشنا بودند. بهتر است در جشنواره‌هاي بعدي از شاعراني كه با شعر و ادبيات ما آشنايي بيشتري دارند، دعوت شود، ‌ضمن آنكه مي‌دانيم در هر روديداد هنري نوپا وجود كاستي‌ها در كنار نقاط قوت بديهي است. 

اوجي در ادامه تصريح كرد: برنامه‌ريزي‌هاي جشنواره شعر فجر نشان مي‌دهد كه ما سال به سال شاهد رشد اين جشنواره و كاركردهاي موثر آن در عرصه تحول شعر معاصر هستيم. موضوع ديگر آن است كه دست‌اندركاران اين جشنواره واقعا در برپايي مطلوب آن زحمات بسياري كشيده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط