چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۸
«فناوري نوين ساختماني» و ارايه آخرين فناوري‌هاي نوين ساخت

كتاب «فناوري نوين ساختماني» نوشته محمود گلابچي به عنوان اثر شايسته تقدير بيست و هشتمين جايزه كتاب سال شناخته شده است. به گفته گلابچي، در اين كتاب آخرين فناورهاي ساخت ارايه شده اند./

 گلابچي به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: نياز مبرم كشور به بهره‌گيري از فناوري‌هاي نوين و مصالح جديد به منظور تغيير الگوي ساخت از روش‌هاي سنتي به توليد ساختمان، انتشار كتاب‌هايي را كه به صورت دقيق به معرفي فناوري‌هاي نوين ساختماني در ابعاد معماري، سازه، تاسيسات و محيط زيست بپردازند، ضروري ساخته است.

وي ادامه داد: در همين راستا كتاب «فناوري نوين ساختماني» در رشته مهندسي راه و ساختمان توسط من و حامد مظاهريان، استاد معماري دانشگاه تهران در 400 صفحه به صورت رنگي متشكل از 10 فصل نوشته شد.

چهره ماندگار جمهوري اسلامي در رشته معماري راه و ساختمان اظهار داشت: در اين اثر هشت فناوري نوين امروز از جمله روش سازه‌هاي فولادي سبك «نورد سرد»، روش قالب عايق ماندگار و ساير فناوري الزامات طراحي سازه لحظه اجراي تاسيسات مكانيكي، الكتريكي و تاثيرات زيست محيطي به صورت تحليلي و دقيق معرفي شده‌اند. نحو مقايسه و ارزيابي آنها براي انتخاب در پروژه‌هاي ساختماني در فصل‌هاي 9 و 10 كتاب بيان شده است.

به گفته وي، كتاب «فناوري نوين ساختماني» به عنوان اثر مرجع مي‌تواند مورد استفاده دانشجويان معماري، مهندسي عمران، دانش آموختگان اين رشته و مديران پژوهش‌هاي انبوه‌سازي قرار بگيرد و با توجه به طرح عظيم مسكن مهر و توليد انبوه ساختمان‌ها با فناوري‌هاي نوين و توليد سنتي به كارگيري مباني مطرح شده در كتاب يك ضرورت محسوب مي‌شود.

گلابچي در ادامه، برگزاري مراسم كتاب سال و كتاب فصل را گامي بلند براي تشويق و ترغيب انتشار آثار برتر و برجسته دانست و تصريح كرد: اين دو رويداد علمي مي‌توانند براي انتشار و گسترش تاليف آثاري كه داراي ارزش‌هاي علمي و كاربري اند گامي مثبت باشند و در جهت حل مشكلات جامعه در ابعاد فني و تخصصي مورد استفاده قرار گيرند.

وي افزود: اين اثر هم در راستاي چنين هدفي تدوين شده و انتخاب آن توسط هيات داوران كتاب سال نشان دهنده توجه به تامين نيازهاي علمي كشور و انتشار آثار در چنين زمينه‌هايی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها