دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۸
كتاب‌فروش‌ها از پرداخت ماليات معاف مي‌شوند

مدير كل امور فرهنگي شهرداري تهران خبر داد: طرحي از سوي شوراي اسلامي شهر تهران مبني بر حمايت از توزيع كنندگان كتاب به ويژه در صنف كتاب فروشي‌ها مطرح شده است كه در صورت تصويب آن، صنف كتاب‌فروشي از پرداخت ماليات معاف خواهد شد./

عبادالله رمضاني در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: اين طرح با هدف رونق بازار نشر به ويژه در چرخه توزيع كتاب مطرح شده تا كتاب‌فروشي‌ها به دليل هزينه بالا و درآمد پاييني كه دارند، مجبور به ترك اين حرفه نشوند.

رمضاني با اشاره به بسته‌شدن برخي كتاب فروشي‌ها در شهر تهران به عنوان يكي از مسايل چالش برانگيز در حوزه نشر، اظهار داشت: با توجه به افزايش كتاب‌فروشي‌هايي كه تعطيل شده اند، در تلاشيم تا با فراهم آوردن راه‌كار‌هاي متنوع، بعد از مصوب شدن پيشنهادات شوراي اسلامي شهر تهران از اين صنف به شيو‌ه‌هاي مختلف حمايت كنيم.

مدير كل امور فرهنگي شهرداري تهران افزود: البته اين طرح بخشي از اين مصوبه پيشنهادي شوراي اسلامي شهر تهران است كه بعد از تصويب آن، شهرداري تهران حركت‌هاي قابل توجهي در اين حوزه انجام خواهد داد.

رمضاني همچنين به احداث كتابخانه عمومي در يك مسجد از هر محله اشاره كرد و گفت: مساجدي كه ظرفيت احداث كتابخانه عمومي را داشته باشند، در طرح حمايتي تجهيز كتابخانه‌هاي عمومي شهرداري قرار مي‌گيرند. اين طرح در يك مسجد از هر محله به اجرا درمي‌آيد تا بر ظرفيت كتابخانه‌هاي محلات شهر تهران افزوده شود.

وي درباره توسعه كتابخانه‌هاي شهر تهران ياد‌آور شد: تا اوايل سال آينده 40 كتابخانه ديگر به كتابخانه‌هاي شهر تهران افزوده مي‌شود. آمار كنوني كتابخانه‌هاي ساخته شده اين سازمان به 80 كتابخانه سازمان فرهنگي و هنري و 112 كتابخانه شهرداري مناطق شهر تهران مربوط مي‌شود كه به مرحله ساخت و تجهيز رسيده‌اند.

رمضاني با اشاره به تقدير از مولفان و نويسندگان همزمان با هفته كتاب، افزود: طرح تقدير از مولفان و تجليل از كتابدارن نمونه در برنامه‌هاي تعريف شده سازمان شهرداري تهران قرار گرفته است كه همزمان با هفته كتاب در آبان ماه سال جاري به اوج خود مي‌رسد.

وي درباره اجراي اين برنامه در مناطق مختلف شهرداري شهر تهران يادآور شد: دراين برنامه، توجه به جايگاه كتاب بر اساس يك دستورالعمل به مناطق ابلاغ شده و مناطقي كه در اين باره موفق‌تر باشند، از امتياز ويژه نظير افزايش اعتبارات برخوردار خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها