سه‌شنبه ۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۹
مژگان شيخي «دفترچه‌ي خاطرات يك كلاغ» را ورق می‌زند

مژگان شيخي كه از نويسندگان و مترجمان فعال حوزه‌ي كودك و نوجوان به شمار مي‌آيد اين روزها كتاب‌هاي زيادي براي كودكان و نوجوانان آماده انتشار كرده است.

ايبنا نوجوان: خانم شيخي، متولد سال 1341 است و ليسانس مترجمي زبان انگليسي دارد. او از سال 1363 نوشتن را با مجله‌ي كيهان بچه‌ها شروع كرد. از او تا كنون بيش از 80 عنوان كتاب چاپ شده است كه اين كتاب‌ها، هم در حوزه‌ي كودك و نوجوان است و هم در حوزه‌ي بزرگسال.

اين خانم نويسنده به خبرنگار ما گفت: «سه داستان بلند براي نوجوان با نام‌هاي «دفترچه‌ي خاطرات يك كلاغ»، «ماجراهاي پسر فضايي» و «سروناز و باغ هزار پيچ» را به‌تازگي براي انتشار به واحد كودك و نوجوان نشر ذكر سپرده‌ام.»

شيخي اين روزها همچنين مشغول بازنويسي ادبيات كهن براي كودكان است كه درباره‌ي آن گفت: «12 قصه از گلستان و بوستان سعدي را بازنويسي كرده‌ام و 10 داستان نيز از كليله و دمنه انتخاب كرده‌ام، 12 قصه از پروين اعتصامي هم در دست نگارش دارم كه اين كتاب‌ها را انتشارات قدياني منتشر مي‌‌كند.»

كتاب‌ «365 قصه براي 365 روز سال» اين عضو انجمن نويسندگان كودك و نوجوان، سال گذشته در كشور تركيه ترجمه و منتشر شد، اين نويسنده كه كم كم آوازه‌اش در كشورهاي مختلف مي‌پيچد، مژده‌ي ديگري هم به ما داد: «امسال نيز 12 داستان از داستان‌هاي كوتاهي كه براي كودكان نوشته‌ام توسط انتشارات «تيماز» تركيه در قطع جيبي منتشر شده است. داستان‌هاي «دوستي صدف و هشت‌پا»، ‌«قار قار قار قارقارك» و «تو چه گلي هستي» از جمله‌ي اين قصه‌هاست.»

نويسنده‌ي كتاب «به دنبال بهاره» در پايان گفت: «مركز پويا نمايي(توليد كارتون) همدان، 13 قصه از قصه‌هاي كتاب «365 قصه براي 365 روز سال» را به صورت كارتون آماده كرده است كه علاوه بر تلويزيون همدان، مركز تهران هم اين كارتون‌ها را پخش خواهد كرد. قرار است ساير قصه‌هاي اين كتاب نيز به صورت پويا نمايي تهيه شوند.»

آخرين كتاب‌هاي خانم شيخي كه به‌تازگي از سوي نشر افق منتشر شده‌اند، «قصه‌هايي براي دختران» و «قصه‌هايي براي پسران» نام دارد.

«قوقول خان و قصه‌های دیگر»، «داستان لیلی و مجنون»، «خداحافظ درختان سرو»، «روز بزرگ جوجه کوچولو»، «الاغی که بستنی دوست داشت و قصه های دیگر» و «قصه ما به سررسید، حسنی به خونه‌اش نرسید و 9 قصه دیگر» نام برخي از كتاب‌هاي اين نويسنده است.

خدا قوت خانم شيخي!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها