شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۰:۵۸
مجموعه «آنچه هر بيمار لازم است از بيماري خود بداند» كامل شد

تاليف مجموعه كتاب‌هاي «آنچه هر بيمار لازم است از بيماري خود بداند» با نگارش دو كتاب «سنگ كليه» و «عفونت ادراري در كودكان و بزرگسالان» به پايان رسيد.

دكتر آرش بدايت در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، با اعلام اين خبر افزود: اين مجموعه 40 جلدي است كه تاكنون 24 جلد آن منتشر شده و 16 جلد ديگر مراحل چاپ را مي‌گذراند. 

بدايت با بيان اين‌كه اين مجموعه به مباحث بيماري‌هاي شايع جامعه مي‌پردازد، اظهار داشت: اين روزها به دليل شلوغ بودن مطب پزشكان، بيش‌تر آن‌ها فرصت و يا حوصله توضيح بيماري‌ به افراد را ندارند. بنابراين، اين كتاب مي‌تواند سوالات مختلف بيماران را درباره بيماري‌هاي مختلف پاسخ گويد.

وي با اشاره به بومي‌سازي اين كتاب‌ها گفت:‌ اطلاعات كتا‌ب‌هاي اين مجموعه عموماً از كتاب‌هاي انگليسي اند كه با فرهنگ ايراني مطابقت ندارند، اما سعي شده كه با نگاهي جامع بومي‌سازي شوند.

بدايت ادامه داد: براي مثال در كتاب ديابت، بحثي درباره دونات‌ها وجود دارد كه اين خوراكي در اروپا رواج بسياري دارد، ما اطلاعات كتاب را با موضوع زولبيا و باميه بومي‌سازي كرده‌ايم.

وي با بيان اين‌كه زبان اين كتاب ساده‌ و همه فهم است،افزود: زبان اين كتاب، زبان مخاطب عام است و هيچ اصطلاح فني و پيچيده‌اي در آن به‌كار گرفته نشده، حتي اگر كلمه‌اي را به صورت اجبار آورده‌ايم، در زيرنويس كتاب درباره آن توضيح داده‌ايم.

وي اظهار اميدواري كرد اين كتاب‌ها بتوانند اطلاعات عمومي بهداشتي را تا حدود زيادي ارتقا دهند و بتوانند مورد استفاده تمامي قشرها قرار گيرد.

بدايت همچنين خاطرنشان كرد: آخرين كتاب‌هاي اين مجموعه پس از نهايي شدن توسط انتشارات تيمورزاده روانه بازار چاپ و نشر مي‌شوند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها