شنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۶ - ۱۳:۳۹
اطلاع‌رساني كم، باعث شيوع دوپينگ شده‌است

مترجم كتاب معرفي مكمل هاي غذايي، ورزشي گفت: اطلاع‌رساني كم درباره فوايد استفاده از مكمل‌هاي غذايي، ورزشي و ارزان بودن داروهاي نيروزاي غيرمجاز، باعث شيوع دوپينگ (استفاده از مواد و فرآورده‌هاي خوني نيروزاي غيرمجاز) در ورزش شده است.

پژمان محمدعلي‌نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) تاكيد كرد: اگر درباره فوايد استفاده از مكمل‌هاي غذايي، ورزشي به طور كامل اطلاع‌رساني شود و مقالات و كتاب‌هاي متعدد در اين‌باره نوشته شود، جامعه ورزش كمتر به سمت دوپينگ مي‌رود.

وي ادامه داد: يكي ديگر از علل روي آوردن برخي ورزشكاران به دوپينگ، ارزان بودن مواد نيروزاي غيرمجاز نسبت به انواع مجاز آنهاست، زيرا مواد غيرمجاز اغلب به صورت قاچاق وارد كشور مي‌شود و ارزان‌تر به دست مصرف كننده مي‌رسد، در صورتي كه مواد مجاز با توجه به اين كه اغلب ريشه طبيعي نيز دارند، قدري گرانتر هستند.

محمدعلي‌نژاد گفت: در كتاب معرفي مكمل‌هاي غذايي، ورزشي كه نوشته «ماسل فيتنس» است، اسامي و نحوه مصرف تمامي داروها و مكمل‌هاي غذايي، ورزشي كه به طور پراكنده در كتاب‌ها و بروشورهاي مختلف وجود دارد، آورده شده است.

وي افزود: مهم‌ترين مزيت اين كتاب، معرفي مختصر و مفيد اين مكمل‌ها و داروهاست تا عموم مردم و ورزشكاران بتوانند به راحتي از اين مكمل‌ها كه مجاز هستند، استفاده كنند.

محمدعلي‌نژاد پيش از اين نيز كتاب‌هاي «دايره‌المعارف استروئيدهاي آنابوليك» و «فرهنگ مكمل‌هاي غذايي يونيورسيال» را روانه بازار كرده‌است.

چاپ كتاب مكمل‌هاي غذايي، ورزشي اخيرا از سوي نشر علم ورزش روانه بازار شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها