یکشنبه ۱۴ تیر ۱۳۸۸ - ۱۰:۰۰
پایگاه اطلاع‌رسانی دارالقرآن‌ها تا شهريور ماه افتتاح مي‌شود

مشاور وزير آموزش و پرورش و مديركل دفتر گسترش فرهنگ نماز،‌ قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش در حاشيه همايش مديران دارالقرآن‌ها در اردوگاه شهيد باهنر از افتتاح پایگاه اطلاع‌رسانی دارالقرآن‌ها تا شهريور ماه خبر داد.

 حجت‌الاسلام و المسلمين بهشتي در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)،‌ عنوان كرد: محتواي این پایگاه اطلاع‌رسانی اكنون آماده است و تا شهريور سال جاری با كمك همكاران پایگاه اطلاع‌رسانی رشد فعاليت خود را آغاز خواهد كرد.

وي با بیان این که همه افراد مي‌توانند با ثبت نام در مراكز دارالقرآني در اين دوره‌هاي آموزشي ثبت‌نام كنند، گفت: متاسفانه اين حركت‌هاي‌ آموزشي در ايران بسيار اندک است. اين پایگاه برنامه‌ها و بخش‌هاي گوناگونی دارد كه به ظرف چند ماه آینده راه‌اندازي می‌شود.

بهشتي تصریح كرد:‌ دانش‌آموزان علاقه‌مند به يادگيري قرآن مي‌توانند با مراكز دارالقرآن در ارتباط باشند، اكنون 10 ترم آموزشي اين كلاس‌ها طراحي و استادان آنها نيز مشخص شده‌اند.

وي با بيان اين كه «كتاب‌هاي درسي اين مراكز آماده شده‌اند»، توضيح داد: مراكز دارالقرآني مكان‌هايي مردمي‌اند كه بر پايه پشتيباني‌هاي مردمي اداره مي‌شوند.

مشاور وزير آموزش و پرورش با اشاره به اختصاص بودجه يك ميلياردي وزارت آموزش و پرورش به دارالقرآن‌ها، اظهار داشت: وزير آموزش و پرورش پيشنهاد ايجاد دارالقرآن‌ها را در شيفت مخالف مدارس ارایه کرده است كه اميدواريم اين طرح اجرا شود. 

حجت‌الاسلام بهشتي در ادامه در جمع خبرنگاران عنوان كرد: همه برنامه‌هاي وزارت‌ آموزش و پرورش در راستاي تحقق اهداف این نهاد آموزشی است و قرائت قرآن، آشنايي دانش‌آموزان با ترجمه آيات، قصه‌هاي قرآني، مفاهيم و تفسير آيات قرآن از اهداف شناخته شده‌ دارالقرآن‌ها هستند.

وي با اشاره به اهمیت توجه به جايگاه و گسترش مضامین قرآن کریم در نظام آموزش و پرورش، بيان داشت: برنامه آموزش قرآن در سه دوره تحصيلي، تبیین جايگاه قرآن کریم در اهداف دروس تعليم و تربيت ديني، برگزاري مسابقات و ايجاد مراكز دارالقرآن‌ها نشانه‌اي از اين توجه است که امیدواریم در آینده نیز بیشتر شود. 

بهشتي يادآور شد: تاليف كتاب قرآن بر عهده سازمان پژوهش و مسووليات آن بر دوش معاونت آموزش و نوآوري است. همچنين مسابقات قرائت، حفظ، مفاهيم و تفسير قرآن كريم كه از مدرسه آغاز مي‌شود،‌ محملي براي ايجاد رقابت سالم و رشد دانش‌آموزان دوستدار قرآن است.

وي در پايان درباره مراكز دارالقرآني كشور، خاطرنشان كرد: مراكز دارالقرآن نيز پايگاه‌هايي‌اند كه دانش‌آموزان و معلمان داوطلب را با آغوش گرم خود مي‌پذيرد و وارد چرخه آموزش قرآن کریم مي‌كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط