جمعه ۵ تیر ۱۳۸۸ - ۰۸:۰۰
انتشار بيش از ۴00 اثر در سال

مدير موسسه بوستان كتاب از برنامه چاپ و انتشار بيش از ۴۰۰ عنوان كتاب حوزه دين و انديشه از سوي اين موسسه در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: كتاب «اسلام و الگوي مصرف» با شمارگان 30 هزار نسخه، پرمخاطب‌ترين كتاب اين موسسه شناخته شد./

حجت‌الاسلام محمدكاظم شمس در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ضمن بيان اين موضوع اظهار داشت: بر اساس برنامه‌‌ريزي‌هايي كه در سال گذشته نسبت به فعاليت‌هاي اين موسسه انجام شد، خوشبختانه توانستيم مطابق با اهداف بوستان كتاب در سه ماهه اول سال، بیش از ۱۵۰ عنوان كتاب در زمينه‌هاي گوناگون دين، انديشه و ترويج خردورزانه آموزه‌هاي وحي به چاپ برسانيم.

وي با اشاره به اين موضوع كه برنامه كاري بوستان كتاب، انتشار 50 عنوان كتاب چاپ نخست در طول ماه بود، نتايج به دست آمده از فعاليت كارشناسان اين موسسه را برداشتن گام‌هايي فراتر از برنامه خواند.

حجت‌الاسلام شمس كتاب‌هاي اخلاق در نهج‌البلاغه، تجربه‌هاي عرفاني در اديان، جوان از منظر معصومان(ع)، حكمت‌هاي درخشان؛ رواياتي از ائمه اطهار(ع)، ترجمه‌اي از كتاب حضرت فاطمه(س) اثر حجت‌الاسلام محمد جواد طبسي، سياست در دامان عرفان، معاد جسماني در حكمت متعاليه و كتاب هستي‌شناسي فلسفه؛ شرح تحفةالحكيم مرحوم غروي را از آثار چاپ نخست و در شمار كتاب‌هاي برجسته فصل بهار اين موسسه عنوان كرد.

وي همچنين از هفت بازچاپ كتاب «اسلام و الگوي مصرف» نوشته علي اكبر كلانتري در سه ماه اول سال 88 خبرداد و گفت: اين كتاب كه چاپ نخست آن در واپسين ماه‌هاي سال 87 منتشر شده بود، به دليل استقبال زياد مخاطبان اكنون به چاپ هشتم رسيده است و پيش‌بيني مي‌شود چاپ‌هاي نهم و دهم اين كتاب نيز به زودي منتشر شوند.

مدير انتشارات حوزه دين و انديشه، كتاب «اسلام و الگوي مصرف» را پرمخاطب‌ترين اثر موسسه بوستان كتاب در فصل بهار خواند و اظهار داشت: با توجه به نام‌گذاري سالجاري با عنوان سال اصلاح الگوي مصرف، علاوه بر اقشار گوناگون از سوي مراكز و نهادهاي متعددي توجه ويژه‌اي به اين كتاب صورت گرفت.

وي افزود: به دليل اين كه مخاطبان اصلي اين اثر را طلاب حوزه و دانشجويان تشكيل مي‌دادند، با حذف بحث‌هاي تخصصي اين اثر، كتاب «الگوي مصرف: گزيده‌اي از كتاب اسلام و الگوي مصرف» را كه مي‌تواند براي عموم اقشار جامعه مورد استفاده باشد، در دست انتشار داريم. مركز مشاركت امور زنان رياست جمهوري در بحث آموزش خانواده نيز از اين اقدام استقبال فراواني كرده است.

مدير موسسه بوستان كتاب، كتاب‌هاي «اسلام، روابط سالم در خانواده» نوشته داود حسيني، «اخلاق معاشرت» به قلم حجت‌الاسلام جواد محدثي با شمارگان 5000 نسخه در سه ماهه گذشته، كتاب «سيره اجتماعي پيامبر اعظم(ص)» نوشته دكتر محمدجواد برهاني با شمارگان 19 هزار نسخه، آموزه‌هاي اخلاقي امامان(ع) بيش از 3500 نسخه را به عنوان آثار پر مخاطب موسسه بوستان كتاب در نخستين فصل سالجاري‌ برشمرد.

وي با بيان اين كه موسسه بوستان كتاب هر دو روز، يك كتاب چاپ نخست و هر روز حداقل يك تجديد چاپ دارد، گفت: در كنار تهيه و انتشار آثار متناسب در صدد برگزاري جلسات هفتگي نقد كتاب هستيم و اين طرح را با آثار متعدد اين مجموعه از نخستين هفته تيرماه شروع مي‌كنيم.

حجت‌الاسلام شمس هدف از برگزاري جلسات نقد كتاب را فراهم آوردن زمينه‌اي براي تأليف آثار فاخر و ترويج فرهنگ نقد عنوان كرد و گفت: در پايان اين نشست‌ها، تصميم داريم مجموعه مباحث اين جلسات را در قالب كتابي مدون منتشر و در اختيار علاقه‌مندان، كارشناسان و نويسندگان اين حوزه قرار دهيم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط