چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۸:۰۰
خواندن زندگي امام خميني(ره)، مطالعه تاريخ است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت اشاعه انديشه‌هاي امام خميني(ره) در جامعه از طريق تأليفات و تدوين كتاب‌هايي براي شناخت ابعاد شخصيتي ايشان، يادآور شد: خواندن زندگي امام خميني(ره)، مطالعه تاريخ است./

 عليرضا محجوب، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ابينا)، با توجه به نزديك‌شدن به سالروز ارتحال بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، در زمينه اهميت توجه به آثار مكتوب امام خميني(ره) و كتاب‌هايي كه درباره ابعاد شخصيتي ايشان به رشته تحرير در آمده‌اند، گفت: عزاداري‌ در رساي از دست‌دادن شخصيت بزرگواري چون امام خميني(ره) اقدامي مثبت و به‌گونه‌اي، تبليغ و ترويج انديشه‌هاي ايشان است.

وي افزود:‌ اين عزاداري‌ها تعميق فرهنگ است اما آنچه ما را به تعميق بيشتر فرهنگي و توجه به پايداري و استوار فرهنگ امام راحل دعوت مي‌كند، توجه به آثار ايشان و كتاب‌هايي اند كه درباره زواياي وجودي و مرتبه علمي ايشان تأليف شده‌اند‌‌ و مي‌شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، نشر و انتشار آرا، عقايد، فيلم‌‌ها، داستان‌ها و رمان‌هاي مرتبط با امام خميني(ره) را از مهمترين راهكارهاي اشاعه آرمان‌ها و انديشه‌هاي امام راحل ياد كرد و اظهار داشت: بيشترين فعاليت‌ها در اين زمينه، مي‌تواند در قالب كتاب باشد و به بهترين وجه جوانان، نوجوانان، نسل آينده و حتي گذشته را ـ كه وجود امام راحل را درك كرده‌اند ـ با ابعاد گوناگون شخصيتي، علمي و ايماني امام خميني(ره) آشنا سازد.
 
محجوب نسبت كتاب و عزاداري‌ها را به مثابه فاصله عمل تبليغي با انتقال پيام تعبير كرد و يادآور شد: علاوه بر كتاب، از طريق ديگر رسانه‌ها نيز مي‌توان اين آگاهي را منتقل كرد. تأليف و نشر كتاب، تبليغي مثبت و ارزشمند است و در عين حال نبايد از تأثير عزاداري‌ها در زنده‌نگاه‌داشتن ياد و انديشه امام راحل غافل شد.

نماينده مجلس شوراي اسلاي درباره تجهيز كتابخانه‌ها با آثاري درباره امام خميني(ره) در تهران و شهرستان‌ها گفت: امام خميني(ره) يكي از جذاب‌ترين شخصيت‌هاي تاريخي است كه زندگي و حركتشان سراسر تمثيل، عمل، علم و تجربه بود. تجهيز كتابخانه‌ها از آثار ايشان و كتاب‌هايي كه در اين حوزه تحرير شده‌اند، به يقين را‌هگشاي بسياري از جويندگان حق خواهد بود.

وي،خواندن زندگي‌ امام خميني(ره) و كتاب‌هايي كه در اين زمينه تأليف مي‌شوند را خواندن تاريخ دانست  و اظهار داشت: مطالعه زندگي، آثار و انديشه‌هاي امام راحل، درس گرفتن از تاريخ و روشن شدن راه روشن گم‌شدگان است. ترويج اين آثار و تجهيز كتابخانه‌ها به اين انديشه‌ها به معناي نجات بسياري از انسان‌هاست. لازم نيست بسياري از مردم را به‌طور مستقيم امر به معروف كرد، زيرا اين كتاب‌ها خودشان امر به معروف‌اند، چنانچه قبل از انقلاب اسلامي نيز بسياري از مردم جامعه با خواندن كتاب‌ها هدايت و امر به معرف شدند. 

نماينده مردم تهران نثر تأليفات امام خميني(ره) را ساده، روان و قابل استفاده عموم مردم دانست و گفت: ايشان حتي مفاهيم علمي را با نثري بسيار روان و ساده رواج مي‌دادند و توفيقشان هم در اين بود، بنابراين بايد با اين نثر با مردم صحبت كرد. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پايان با اشاره به اقدامات، تاليف و آثار مكتوبي كه تاكنون در اين حوزه تاليف شده اند، گفت: اين اقدامات قابل تقدير و تشكرند، اما ابعاد وجودي امام خميني(ره) عظمتي است كه ما نمي‌توانيم به درستي تمام آن را توصيف كنيم و اين درياي بيكران، تلاش‌هاي فراواني را براي شناختن لازم دارد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط