شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۵
تحول در عرصه آثار حقوقي با ارائه 50 عنوان كتاب الكترونيك

مدير كل برنامه ريزي و تدوين متون آموزشي معاونت آموزش قوه قضاييه، با اشاره به ارايه بيش از 50 عنوان كتاب الكترونيك علاوه بر ديگر آثار معاونت پژوهشي قوه قضاييه در نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، از اين اقدام به عنوان تحولي در عرصه كتاب‌هاي حقوقي ياد كرد.

محمد درويش زاده در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، با اشاره به اين‌كه امسال اولين سالي است كه اين سازمان به واسطه نماينده‌هاي خود در نمايشگاه بين‌المللي كتاب حضور دارد، اظهار داشت: علت عدم حضور اين سازمان در دوره‌هاي قبلي نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، انتشار كتاب‌ها توسط نشر داخلي و محدوديت در تخصيص بودجه براي شركت در نمايشگاه و ارايه آثار به بيرون از مركز بود. 

  مدير كل برنامه ريزي و تدوين متون آموزشي معاونت آموزش قوه قضائيه درباره راهكار حضور سازمان‌هاي دولتي صاحب آثار مكتوب در نمايشگاه بين‌المللي كتاب پيشنهاد كرد با توجه به اين‌كه كتاب براي اطلاع‌رساني به مخاطب نوشته مي‌شود و بايد به دست خواننده برسد، بهتر است سازمان‌هاي دولتي به دليل محدوديت در تخصيص بودجه، وظيفه ارايه آثار خود در نمايشگاه كتاب را بر عهده ناشران خصوصي بگذارند و خود را درگير مسايل مديريت برگزاري نكنند. 

 درويش زاده اظهار داشت: تعداد كتاب‌هاي الكترونيكي كه اين مركز در دست تهيه دارد، بيش از 200 عنوان است كه در نمايشگاه عملكرد و دستاوردها در هفته قوه قضائيه ارايه خواهند شد.

وي درباره اين نمايشگاه گفت: امسال در هفته اول تير ماه به مناسبت روز قوه قضاييه (هفتم تير) نمايشگاه عملكرد و دستاوردهاي سي ساله اين سازمان برگزار مي‌شود كه در آن كتاب‌هاي معاونت پژوهش قوه قضائيه كه شامل كتاب‌هاي حقوقي و تمام آثاري است كه براي مخاطبان داخل و بيرون از سازمان منتشر مي‌شوند نيز ارايه خواهند شد.

درويش زاده با بيان اين‌كه كتاب‌هاي اين مركز توسط ناشران خصوصي، چاپ و عرضه مي‌شوند، گفت: معاونت پژوهشي قوه قضائيه به دليل دولتي بودن در روانه كردن كتاب‌ها به بازار نشر، از نظر اختصاص بودجه با محدوديت روبه‌روست، زيرا اين عمل نوعي درآمدزايي از بودجه دولتي به حساب مي‌آيد و بر خلاف قوانين است. به همين دليل امتياز انتشار آثار تهيه شده توسط سازمان، براي ارايه به بازار نشر و استفاده عموم مردم از آن،‌ به انتشاراتي‌هاي خصوصي نشر جاودانه و جنگل داده شده است.

درويش‌زاده درباره آثار منتشر شده در معاونت پژوهشي قوه قضائيه گفت: اين مركز براي چند سطح از مخاطبان توليد محتوا مي‌كند كه شامل مخاطبان داخلي سازمان و خارج از آن هستند. كارمندان، حقوقدانان و پرسنل قوه قضاييه، گروه مخاطبان داخلي را تشكيل مي‌دهند كه آثار مربوط به آموزش‌هاي شغلي، تغييرات قوانين و تبيين و ترويج وظايف، به آنها مربوط مي‌شود.

وي درباره مخاطبان خارج از سازمان اين معاونت گفت: اين مخاطبان شامل دو دسته‌اند . دسته اول افرادي كه داراي مشاغل مرتبط با قوه قضاييه‌اند مانند بسيج، نيروي انتظامي، شوراهاي حل اختلاف با بيش از 100 هزار عضو، صاحبان آژانس مسكن و املاك.  دسته دوم را افرادي تشكيل مي‌دهند كه از طريق واحدهاي ارشاد، وارد دادگستري مي‌شوند و براي اين دسته از مخاطبان، فرم و كتابچه‌هاي راهنما تهيه مي‌شود. علاوه بر كتاب‌هاي آموزشي، تهيه آثاري با موضوع حقوق همگاني براي آشنايي عموم مردم با مسايل حقوقي، از ديگر اقدامات معاونت پژوهشي در قوه قضاييه است.

بيست و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران از 16 تا 26 ارديبهشت ماه با حضور ناشران داخلي و خارجي در مصلاي تهران برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط