جمعه ۲ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۸:۰۰
حيدري‌ابهري: تدابير جديد و تسهيلات مطالعه‌اي، بر علاقه مندي به كتاب افزوده است

پژوهشگر دين و نويسنده كتاب «حكمت‌نامه پارسيان»، توجه مجموعه دستگاه‌هاي دولتي را از مهمترين عوامل افزايش سرانه مطالعه دانست و گفت: افزايش سرانه مطالعه، اتفاق خوشايندي است كه مي‌توان براي تحكيم زيرساخت‌هاي فرهنگي از آن بهره‌هاي فراواني جست./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، حجت‌الاسلام غلامرضا حيدري‌ ابهري افزود: از افزايش سرانه مطالعه مي‌توان يراي ارتقاي سطح فرهنگي جامعه استفاده كرد.
 
وي افزود: از اين طريق مي‌توانيم بسياري از مسايل اجتماعي و مشكلات رفتاري كودكان را قبل از آن كه وسعت يابند و به عنوان معضلي در سطح جامعه گسترده شوند، حل كنيم.

حجت‌الاسلام حيدري‌ابهري يادآور شد: با برنامه‌ريزي مناسب مي‌توان بسياري از خانواده‌ها را توجيه كرد تا از طريق مطالعه كتاب و استفاده از روش‌هايي كه آزمون‌هاي علمي را با موفقيت پشت سر گذاشته‌اند، ناهنجاري‌هاي رفتاري و عملكردي را همراه با ايجاد تعادل برطرف سازند. 

وي با تأكيد بر اين كه «جامعه‌اي كه انديشه‌هايش رشد مي‌كند، پوياست» بيان كرد: هنگامي كه آمار بي‌سوادي از 40 درصد به دو يا سه درصد مي‌رسد، وقتي عده افرادي كه در دستگاه‌ها و آموزش عالي كشور مشغول به تحصيلند، افزايش مي‌يابد، قطعا عده باسوادان جامعه و ميزان مطالعه نيز ارتقا پيدا مي‌كند. هر گوشه‌اي از كشور كه فرهنگ پيشرفت كند، در ميزان مطالعه تأثير خواهد داشت. 

نويسنده كتاب «شكوفه‌هاي قرآني» با انتقاد از آمارهاي نادرستي كه در گذشته در اين زمينه ارايه مي‌شدند، تصريح كرد: پايين‌بودن ميزان مطالعه تنها به مردم مربوط نبود، بلكه بخشي از آن به كمبود امكانات و تسهيلات مطالعه‌اي مربوط مي‌شود كه با تدابير جديد، بسياري از اين مشكلات كمرنگ شده‌اند.

پژوهشگر حوزه دين با اعتراض به بي‌توجهي به نويسندگان و برگزيدگان جشنواره‌هاي گوناگون حوزه كتاب از سوي برخي رسانه‌ها،‌ گفت: اين امر موجب بي رونق‌شدن انگيزه تأليف در نويسندگان و كاهش انگيزه مطالعه خوانندگان مي‌شود.

حجت‌الاسلام حيدري‌ ابهري، استفاده از تبليغات در معرفي آثار و شخصيت‌هاي فرهنگي را رويكرد مثبتي خواند.
 
وي اكنون تأليف كتابي با عنوان «فرهنگ موضوعي امثال و حكم فارسي» را با رويكرد ديني در دست تأليف دارد.

از اين نويسنده پيش از اين كتاب‌هايي نظير «حكمت‌نامه پارسيان»،‌ «عروسي مهر و ماه»، «به من بگو خدا كيست؟»،‌ «خداشناسي قرآني كودكان» و «شكوفه‌هاي قرآني» منتشر شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط