پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۸۷ - ۱۱:۲۹
گفت‌وگو و تبادل نظر؛ وجه تمایز همایش سنایی

مریم حسینی دبیر همایش بین‌المللی سنایی گفت: شیوه برپایی و حال و هوای همایش سنایی با دیگر همایش‌های مرسوم متفاوت بود؛ چرا که با بحث و گفت‌وگو و تبادل نظر پیش رفت.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، حسینی، در حاشیه همایش دو روزه سنایی که در دانشگاه الزهرا برگزار شد، گفت: یونسکو به دلیل گذشت ۸۰۰ سال از درگذشت سنایی، آخرین روز از سال ۲۰۰۸ میلادی را به نام سنایی نامگذاری کرد. 

این "حدیقه‌پژوه" درادامه افزود: من در نامه‌ای از ریاست دانشگاه، دکتر مباشری درخواست کردم که این همایش برگزار شود و با همکاری ایشان و یونسکو این توفیق را داشتیم که این مراسم را برگزار کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی برچند و چون برگزاری این همایش توضیح داد: از تیرماه تا قبل از همایش، حدود ۱۷۰ مقاله دریافت کردیم که پس از بررسی آنها ۵۰ مقاله را گزینش و به همایش راه دادیم.

دبیر همايش سنایی در پاسخ به سوالی درباره وجه تمایز همایش سنایی گفت: به نظر من این همایش در مقایسه با بسیاری از همایش‌های ادبی متفاوت برپا شد و فقط سخنرانی صرف نبود؛ بلکه با بحث و گفت‌وگو و تبادل نظر درباره مباحث مورد بررسی همراه بود و به این ترتیب از حالت کسالت‌آور و خسته‌کننده همایش‌های مرسوم خارج شد.

دومین روز از همایش بین المللی سنایی دیروز (چهارشنبه ۱۱ دی) در دانشگاه الزهرا برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط