یکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
کتاب «خواهر خورشید» کم‌کاری‌ مسئولان فرهنگی را جبران می‌کند

امیر حسامی‌نژاد عکاسِ کتاب «خواهر خورشید» که حاصل دو دهه عکاسی از حرم حضرت معصومه (س) است، درباره این کتاب گفت: معتقدم این کتاب بخشی از کم کاری‌های مسئولان فرهنگی در قم را می‌تواند جبران کند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، نشست خبری کتاب «خواهر خورشید» با حضور امیر حسامی‌نژاد به عنوان صاحب اثر و ابراهیم سلیمانی رئیس انجمن عکاسان استان قم در مجموعه دنیای کتاب قم برگزار شد.

حسامی‌نژاد گفت: کتاب «خواهر خورشید» حاصل حدود دو دهه عکاسی از حرم حضرت معصومه (س) در زمان‌های مختلف است و معتقدم این کتاب بخشی از کم کاری‌های مسئولان فرهنگی در قم را می‌تواند جبران کند.

وی به مشکلات کار اشاره کرد و ادامه داد: عدم تأمین مالی از مهمترین مشکلات سر راه من بود و متأسفانه نهادهای فرهنگی در این زمینه هیچ کمکی نکردند.

این عکاس قمی تصریح کرد: سعی کرده‌ایم کیفیت کار را فدای سرعت انجام امور نکنیم؛ برای هر بخشی از کتاب از ظرفیت اساتید مختلف در زمینه‌های هنری مختلفی بهره برده‌ایم.

در ادامه ابراهیم سلیمانی رئیس انجمن عکاسان استان قم گفت: این کتاب نفیس حاصل حدود دو دهه تلاش امیر حسامی‌نژاد است و به نوعی می‌توان این کتاب مصور را یک مستندنگاری برشمرد.

وی با اشاره به اینکه در سابقه انتشار کتاب از حرم مطهر فقط یک کتاب سه جلدی وجود دارد که با موضوع فنی و معماری است و در سال‌های دور به رشته تحریر در آمده است، بیان کرد: وجود چنین اثر ارزشمندی که نماهای بیرونی و درونی حرم را به تصویر بکشد خالی بود و این اثر به عنوان یک اثر نفیس و ماندگار باقی خواهد ماند.

سلیمانی با عنوان اینکه کتاب «خواهر خورشید» گنجینه‌ای ارزشمند است که به حمایت همه نیاز دارد، تصریح کرد: نگارش کتاب خواهر خورشید را می‌توانیم افتخار بزرگی برای امیر حسامی‌نژاد عنوان کنیم.

رئیس انجمن عکاسان قم با اشاره به زمان رونمایی از این کتاب نفیس خاطرنشان کرد: پیش از عید سعید غدیر آیین رونمایی از کتاب عکس خواهر خورشید برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها