شنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۷ - ۱۰:۵۵
جهانگیریان: تعامل انجمن با نهادهای مختلف گسترش یابد

مسوول کمیته ادبیات نمایشی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در آستانه ۱۱ سالگی این انجمن با اشاره به اینکه تعاملات انجمن با نهادهای ادبی ذیربط در سال‌های اخیر تا حدودی کاهش یافته، بر ضرورت گسترش این تعاملات تاکید کرد.

جهانگیریان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برای سیاست‌گذاری و تاثیرگذاری در حوزه ادبیات کودک و نوجوان نیازمند گسترش تعاملات خود با نهادهای دولتی و غیر دولتی‌است. هم‌اکنون روند فعالیت‌های هیات مدیره در این زمینه شدت یافته است.

وی به گسترش نشست‌های تخصصی و فعالیت کمیته‌های جدید انجمن نویسندگان کودک و نوجوانان اشاره کرد و افزود: برگزاری نشست‌های تخصصی در بخش‌های داستان، شعر و ادبیات فانتزی و نیز راه‌اندازی کمیته‌های شعر و روابط عمومی از جمله فعالیت‌های مستمر انجمن در ماه‌های اخیر است.

جهانگیریان با اشاره به دغدغه‌های مالی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان افزود: باید حمایت بیشتری از نهادهای مدنی چون انجمن صورت گیرد. 

این نویسنده و نمایشنامه‌نویس از وزارت آموزش و و پرورش به عنوان مهمترین نهاد مرتبط با کودکان و نوجوانان خواست در فعالیت‌های خود تعامل بیشتری با انجمن داشته باشد تا فعالیت‌های ادبی و نیز تجهیز کتابخانه‌های مدارس تخصصی‌تر دنبال شود. 

اعضای انجمن نویسندگان کودک و نوجوان پنج‌شنبه هفته جاری (28 آذر) یازدهمین سالگرد تاسیس این انجمن را همزمان با عید غدیر خم جشن گرفتند.

انجمن نویسندگان تشکلی مدنی و غیرانتفاعی است که در سال ۱۳۷۷ با هیات موسسی مرکب از ۹ نویسنده‌ حوزه کودک و نوجوان و عضویت ۱۴۸ داستان‌نویس، شاعر، مترجم، پژوهشگر، منتقد و روزنامه‌نگار حوزه‌ کتاب، ادبیات و فرهنگ کودک و نوجوان تاسیس شد. این انجمن هم‌اکنون ۳۵۰ عضو دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط