چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰
گلستانی مطالعاتی فراگیر، قلمی روان و تلاشی ستودنی برای کسب دانش داشت

محسن جوادی در پیامی برای درگذشت زنده یاد مجتبی گلستانی نوشت: «با تانی و اندیشه سخن می گفت و پیدا بود که مطالعاتی عمیق و فراگیر در حوزه اخلاق و ادبیات دارد. گاهی توفیق گفت و گو با او را داشتم و در پس تلاشی ستودنی که برای کسب دانش داشت، اراده ای تزلزل ناپذیر کاملا مشهود بود.»

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) متن کامل این پیام بدین قرار است:

 «بسمه تعالی
انا لله و انا الیه راجعون
خبر درگذشت مرحوم مجتبی گلستانی غمی سترگ را بر دل ما نشاند. او را برای بار اول در جلسه مصاحبه دکتری گروه فلسفه اخلاق دانشگاه قم دیدم. با تانی و اندیشه سخن می گفت و پیدا بود که مطالعاتی عمیق و فراگیر در حوزه اخلاق و ادبیات دارد. گاهی توفیق گفت و گو با او را داشتم و در پس تلاشی ستودنی که برای کسب دانش داشت، اراده ای تزلزل ناپذیر کاملا مشهود بود.

اگرچه حرکت برای او سخت بود؛ اما مسیر تهران تا قم را برای درس خواندن با شادی و نشاط طی می کرد و هیچ از بقیه کم نمی گذاشت. رنج زندگی را هرگز در جسم و جان او نمی دیدم و یا از زبان او نمی شنیدم.   
 
اهل ادبیات بود و داستان زیاد می خواند و گاهی هم به نوشتن یا  نقد داستان می پرداخت. با قلمی روان و زیبا آثار دیگران را به فارسی بر می گرداند. او دیروز از میان ما رفت و کسی چه می دانست که زندگی خود او به سان  یک داستان کوتاه به زودی موضوعی برای روایت دوستانش می شود. 

 از خداوند متعال برای او رحمت و مغفرت و برای بازماندگان وی صبر و اجر طلب می کنم. 

محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی» 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها