یکشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
انتشار ۲۰۰ عنوان کتاب در حوزه ادبیات کودک و نوجوان

رئیس مرکز آفرینش‌های هنری آستان حضرت معصومه(س) از انتشار ۲۰۰ عنوان کتاب در حوزه ادبیات کودک و نوجوان در انتشارات زائر حرم حضرت معصومه(س) خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، حجت‌الاسلام فتح‌الله‌زاده رئیس مرکز آفرینش‌های هنری آستان حضرت معصومه(س) درباره فعالیت‌های انتشارات زائر وابسته به حرم حضرت معصومه(س) گفت: با توجه به تغییر مدیریت این انتشارات اخیرا تولیدات جدیدی نداشته است اما در سال گذشته حدود ۲۰ عنوان کتاب تجدید چاپ شده و در فروشگاه‌های انتشارات زائر عرضه شده است. سال 99 مجموعه کتاب‌های ماجراهای حسنی در شهر قم و زیارت حضرت معصومه(س) و همچنین کتاب‌های اصول دین به تجدید چاپ رسیده و مورد استقبال مردم نیز قرار گرفته است.
 
وی افزود: انتشارات زائر حرم حضرت معصومه(س) از سال ۱۳۷۴ شروع به کار کرده و در حوزه های مختلف دینی برای تمامی سنین کتاب چاپ کرده است که حدود ۲۰۰ عنوان کتاب در حوزه ادبیات کودک و نوجوان بوده است.
 
این مقام مسئول اضافه کرد: برخی از کتاب‌های کودک و نوجوان انتشارات زائر تا ۱۵ بار تجدید چاپ شده است، و این کتاب‌ها در قالب‌های شعر، قصه‌های کوتاه کودکانه و داستان‌های تربیتی به موضوعاتی از جمله آداب زیارت حضرت معصومه (س)، آموزش اصول دین، برش‌های کوتاهی زندگانی انبیاء و ائمه(ع) و آموزش سبک زندگی اسلامی ایرانی است.
 
فتح‌الله‌زاده تصریح کرد: برای تولید این آثار از نویسندگانی مانند علیرضا حضرتی در بخش اشعار کودکانه و حجت الاسلام محمد مهاجرانی در بخش قصه‌های کودکانه استفاده شده است و ۱۲۰ عنوان کتاب نیز به صورت گروه نویسندگان نوشته شده که به عنوان مثال می‌توان به کتاب «دختری در مزرعه» اشاره کرد که به زبان هلندی نیز ترجمه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها