جمعه ۱۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
پیام مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی یزد به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان

مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی یزد در پیامی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مهدی آذریزدی، روز ملی ادبیات کودک و نوجوان را گرامی‌داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، مجید جوادیان‌زاده؛ مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی یزد در پیامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مهدی آذریزدی، روز ملی ادبیات کودک و نوجوان را گرامی‌داشت که متن این پیام به شرح زیر است؛

«18 تیر سالگرد درگذشت پیر نیک‌اندیش ادبیات کودک و نوجوان که به‌عنوان «روز ملی ادبیات کودک و نوجوان» نامگذاری شده، فرصت درخوری است تا جامعه فرهنگ و هنر این سرزمین به یک عمر تلاش و مجاهدت این شخصیت برجسته فرهنگی و ادبی بیاندیشد و حاصل خدمات وی را پاس دارد.

در زمانه‌ای که توجه به نیازهای فکری و معنوی کودکان و نوجوانان شکلی جدی و اساسی به خود نگرفته بود، مرحوم مهدی آذریزدی با بهره‌گیری از منابع کهن و فاخر زبان فارسی و باز آفرینی متون کلاسیک، تلاش کرد که مجموعه‌ای از آن ذخایر عظیم فرهنگی و ادبی برای کودکان و نوجوانان این دیار برگیرد، حاصل این جستجو و همت بلند فرهنگی، آثار متعددی بود که بعدها الگوی سایر نویسندگان حوزه کودک و نوجوان در کشور باشد. در استان یزد نیز با بهره‌گیری از این تجربه و سوابق تاریخی نخستین جشنواره بازآفرینی متون کلاسیک ادبیات فارسی یادمان مرحوم آذر یزدی طراحی و اجرا شد.

امید است که این جشنواره و سایر رویدادهای فرهنگی که با محوریت شخصیت و آثار مرحوم مهدی آذر یزدی برگزار می‌شود در توسعه و رشد ادبیات کودک و نوجوان موثر آید. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط