دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۳
جزینی: تدوين چشم‌انداز، به رونق انجمن مي انجامد

جواد جزینی عضو و دبیر سابق انجمن نویسندگان کودک و نوجوان با اشاره به فعالیت ۱۰ ساله این انجمن، از هیات مدیره این نهاد فرهنگی خواست برای گسترش و انسجام فعالیت‌ها، سند چشم‌انداز تدوین کند.\

جزینی درگفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان اینکه برخی از پروژه‌ها و فعالیت‌های بلند مدت انجمن با تغییر هیات مدیره نیمه تمام می‌ماند، گفت: با طراحی و تدوین سندهای چشم‌انداز به طور قطع فعالیت‌های انجمن با انسجام و اقبال بیشتری روبرو خواهد شد.

این نویسنده از ۱۰ سال فعالیت انجمن نویسندگان کودک و نوجوان به عنوان تجربه‌ای گران‌بها یاد کرد و افزود: زمانی که انجمن فعالیت خود را آغاز کرد، به دلیل نبود نهادهای صنفی و فرهنگی برای نویسندگان، فعالیت‌ها به صورت آزمون و خطا به پیش رفت و اکنون راه جدید پیش روی اعضا و هیات مدیره انجمن قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون زمان آن رسیده که انتظارات روشن‌تر از انجمن مطرح شود و با استفاده از تجربه‌های یک دهه پر فراز و نشیب،۳۰۰ عضو جامعه ادبی کودک منسجم‌تر فعالیت کنند.

جزینی با اشاره به دغدغه‌های صنفی و فرهنگی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان افزود: مسوولان انجمن قدم‌های بسیار مطلوبی را در راه بهبود این دغدغه‌ها برداشته‌اند؛ اما هنوز مطالبات زیادی از انجمن مطرح است که برای تحقق آن‌ها باید تلاش کرد.

این عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برخی دغدغه مالی را سبب دور ماندن مسوولان انجمن از فعالیت اصلی خود دانست و افزود: معتقدم انجمن باید از این پس نقش پررنگ‌تری در سیاست‌گذاری نشر کودک و نوجوان ایفا کند و از فعالیت‌های حاشیه‌ای بپرهیزد.

وی از بیمه نویسندگان، حل برخی از دعاوی حقوقی میان نویسنده و ناشر و نیز برگزاری نشست‌های تخصصی و سمینارهای ادبیات کودک و نوجوان به عنوان دستاوردی مهم در طول فعالیت انجمن نام برد و گفت: اکنون زمان آن رسیده که انجمن مسیر آینده خود را روشن کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط