سه‌شنبه ۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
طرح «هنرمندان و حافظ» در شیراز کلید خورد

مرکز حافظ‌شناسی (کرسی پژوهشی حافظ) با حمایت پژوهانه‌ خانواده‌ صحراییان، طرح «هنرمندان و حافظ» را کلید زد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، رضا رستگاری، جانشین مدیر مرکز حافظ‌شناسی ضمن اعلام این خبر، توضیح داد: مرکز حافظ‌شناسی پیش از این موضوع  علمی برنامه‌های یادروز حافظ را برای سال 1400 «حافظ و هنر» اعلام کرده بود. یکی از تصمیمات مرکز حافظ‌شناسی در سال 1400، ضبط نگاه و خاطرات هنرمندان برجسته و نام‌آور رشته‌های مختلف، در قالب ویدیویی کوتاه در پیوند با حافظ است. در این برنامه هنرمندان از احساس درونی خود در پیوند با حافظ به‌گونه‌ای ساده و بی‌تکلف سخن می‌گویند و چنانچه خاطره‌ای شخصی از رابطه درونی خود با حافظ و شعر او دارند در چند دقیقه بیان می‌کنند. 

وی افزود: مقصود این برنامه، سخنرانی درباره‌ اهمیت حافظ و شعر او نیست، بلکه تنها بیان حس و حال هنرمندان عزیز یا نقل خاطره‌ای از آن‌ها در پیوند با حافظ است.

مسؤول پژوهانه‌‌های مرکز حافظ‌شناسی در خصوص کارکرد این طرح گفت: مجموعه‌ای که فراهم خواهد آمد، دست‌کم دو کارکرد مهم خواهد داشت؛نخست آنکه پیوند مردم، به‌ویژه نسل جوان را با میراث‌های ارزشمند ملی خود تقویت و به ارتقای سطح فرهنگی کمک می‌کند و دیگر، مجموعه‌‌ای ارزشمند در تاریخ ثبت می‌شود و به یادگار می‌ماند تا آیندگان نیز از آن بهره‌مند باشند.

وی در پایان یادآور شد، این طرح با حمایت پژوهانه‌ خانواده‌ صحراییان اجرا می‌شود که پیش از این در اسفندماه ۱۳۹۹ به‌تصویب کرسی پژوهشی حافظ رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها